Aktia Pankki Oyj: Omien osakkeiden hankinta päättynyt

6.10.2015 klo 11.00

Omien osakkeiden hankinta päättynyt

Aktia Pankki Oyj on saattanut omien osakkeidensa hankinnan päätökseen 11.8.2015 julkaistun pörssitiedotteen mukaisesti. Aktia Pankki osti 27.8.–5.10.2015 yhteensä 120 000 kpl omia A-osakkeitaan keskimäärin noin 10,87 euron hintaan julkisessa kaupassa NASDAQ OMX Helsinki Oy:n sääntöjen mukaisesti. Osakkeiden yhteishinta oli 1 311 411,71 euroa.

Hankitut omat osakkeet käytetään yhtiön osakepalkkio-ohjelmiin ja/tai yhtiön hallintoelinten jäsenten palkkioihin pääosin vuonna 2016, mistä tiedotetaan erikseen.

Osakeostojen jälkeen Aktia Pankki Oyj:lla on hallinnassaan 142 112 A-sarjan osaketta ja 6 658 R-sarjan osaketta. Ostojen jälkeen yhtiöllä on hallituksen päätöksellä mahdollisuus ostaa vielä 80 000 A-osaketta Aktia Pankki Oyj:n yhtiökokouksen myöntämän omien osakkeiden ostoon oikeuttavan valtuutuksen mukaisesti.

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen

Johtaja Mia Bengts, HR & Konsernin lakiasiat, puh. 010 247 6348

tiedotusvälineet

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta yli 50 konttorissa, internetissä ja puhelimitse vastaa yli 900 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com