Aktia Pankki Oyj: Omien osakkeiden luovutus lykätyn osakepalkkion maksamiseksi

Muutokset omien osakkeiden omistuksessa
18.1.2016 klo 9.30

Aktia Pankki Oyj on 15.1.2016 yhtiön hallituksen päätöksen nojalla luovuttanut 51 727 yhtiön hallussa olevaa omaa A-sarjan osakettaan pääsääntöisesti Osakepalkkio-ohjelman 2011:n ansaintajaksojen 2011–2012, 2012–2013 ja 2013-2014 lykättyjen palkkioiden maksamiseksi 16:lle osakeperusteiseen kannusteohjelmaan kuuluvalle avainhenkilölle.

Lisätietoja kannusteohjelmasta 2011 on Aktian vuosikertomuksessa 2014, sivulla 14.

Yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden lukumäärä luovutuksen jälkeen:

Osakesarja A 90 385 kpl
Osakesarja R 6 658 kpl

Aktia Pankki Oyj:n varsinainen yhtiökokous valtuutti 13.4.2015 yhtiön hallituksen päättämään yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden luovittamisesta muun muassa yhtiön kannusteohjelman toteuttamiseksi.

Konsernilakimies Mia Bengts, puh. 010 247 6348

Nasdaq OMX Helsinki
tiedotusvälineet

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta 60 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 900 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi