Aktian nimitysvaliokunta on valittu

Aktian nimitysvaliokunta on valittu

Aktia Oyj:n kolme suurinta osakkeenomistajaa on nimennyt seuraavat henkilöt Aktian nimitysvaliokuntaan:

Stiftelsen Tre Smeder - kanslianeuvos Håkan Mattlin
Elinkorkolaitos Hereditas - kamarineuvos Mikael Westerback
Eläkevakuutusosakeyhtiö Veritas - oikeustieteen kandidaatti Jan-Erik Stenman
Aktian hallintoneuvoston puheenjohtaja, kamarineuvos Henry Wiklund, on nimitysvaliokunnan asiantuntijajäsen.

Aktia Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaan osakkeenomistajien nimitysvaliokunta koostuu yhtiökokousta edeltävän kalenterivuoden 1. marraskuuta tilanteen mukaan kolmen suurimman osakkeen­omistajan edustajista sekä asiantuntijajäsenenä toimivasta hallintoneuvoston puheenjohtajasta. Osakkeenomistajien nimitysvaliokunta valmistelee hallintoneuvoston jäseniä ja tilintarkastajaa/-jia sekä heidän palkkioitaan koskevat päätösehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle.

AKTIA OYJ

Hallintoneuvoston puheenjohtaja Henry Wiklund, puh.09 618 77 222, 040 586 1330

Lähettäjä:
IR-päällikkö Anna Gabrán puh. 010 247 6501, 040 708 1807

Nasdaq OMX Helsinki, tiedotusvälineet, www.aktia.fi

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 400 000 asiakasta, joiden palvelusta 70 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 1 400 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä ja osakkeenomistajia on noin 49 000. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi