Aktian peruspankkiprojekti etenee

7.11.2013 klo 12.00

Aktian peruspankkiprojekti etenee

Aktia on valinnut kansainvälisen pankkijärjestelmätoimittaja Temenoksen T24-peruspankkituotteen ja ruotsalaisen Emric AB:n luotonkäsittelyjärjestelmän uudeksi peruspankkialustakseen. Uuteen alustaan siirtyminen toteutetaan yhteistyössä pankin nykyisen järjestelmätoimittaja Samlinkin kanssa.Ylimenokautta koskeva ja Samlinkiin jääviä palveluja koskeva uusi sopimus on tehty.

Uuteen peruspankkialustaan tehtävän investoinnin arvioidaan olevan 30 miljoonaa euroa, ja se on osa Aktian Toimintaohjelma 2015:tä. Alusta otetaan käyttöön vuoden 2015 aikana.

Uuden peruspankkialustan odotetaan tuovan noin 5 miljoonan euron vuosittaisen kustannussäästön. Siirtyminen lisää prosessien kustannustehokkuutta.

Varatoimitusjohtaja Stefan Björkman, puh. 010 247 6595
Johtaja Magnus Weurlander, puh. 010 247 6383

Lähettäjä:
IR Anna Gabrán, puh. 010 247 6501

Nasdaq OMX Helsinki Oy

Aktia lyhyesti:
Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta osoitteessa www.aktia.fi