Moody'sin luottoluokitus Aktia Pankille ennallaan, näkymät kohentuivat

5.7.2016 klo 11.30

Moody's Investors Service Ltd on vahvistanut Aktia Pankki Oyj:n luottokelpoisuusluokitukseksi A3 (pitkäaikainen varainhankinta) ja P2 (lyhytaikainen varainhankinta) sekä korottanut luokitusten näkymät positiivisiksi (aiemmin vakaat näkymät).  Pankin Baseline Credit Assesment (BCA) säilyi myös ennallaan (baa2).

- Aktia Pankin luottokelpoisuuden pysyminen hyvällä tasolla kuvastaa Aktia-konsernin hyvin hajautettua varainhankinnan rakennetta, erinomaista vakavaraisuutta ja pankkitoimintamme alhaista riskitasoa, toteaa CFO Fredrik Westerholm.

Moody’sin tiedote on luettavissa kotisivuillamme (www.aktia.com) kohdassa Sijoittajasuhteet > Velkasijoittajat ja Luottoluokitus.

Fredrik Westerholm, CFO, puh. 010 247 6505

Lähettäjä:
Malin Pettersson, viestintäjohtaja, puh. 010 247 6369

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 350 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 50 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com.