Uudessa Aktia Walletissa yhdistyvät monipuolinen digitaalinen lompakko ja maksusovellus

25.10.2016 klo. 10.00

Aktia tuo 27.10.2016 markkinoille Aktia Walletin. Se on uusi mobiililaitteille tarkoitettu sovellus, joka nopeuttaa ja helpottaa maksamista ja korttien hallintaa. Sovelluksen myötä asiakkaalle avautuu mobiili- ja verkkomaksamisen maailma kätevästi ja turvallisesti.

Aktia Wallet on monipuolinen digitaalinen lompakko, johon asiakas voi ladata rahaa joko maksukortin tai verkkopankin kautta. Wallet-tiliin voi liittää eri maksuvälineitä, kuten maksutarroja tai nettimaksukortteja. Aktia Walletissa voi myös kätevästi seurata Wallet-tilin ja Aktian maksukorttien tapahtumia sekä hallinnoida asetuksia. Korttien saldot ja korttitapahtumat on helppo tarkistaa reaaliajassa. Kadonneen kortin väliaikainen sulkeminen ja uudelleen avaaminen sujuvat nopeasti.

Aktia Walletista voi myös tilata itselleen ja perheenjäsenilleen maksutarroja. Maksutarralla lähimaksaminen helpottuu entisestään, sillä tarran voi esimerkiksi kiinnittää puhelimeen tai avaimenperään, jolloin se kulkee kätevästi mukana. Tarraa näytetään kassapäätteelle ja ostos veloitetaan asiakkaan Wallet-tililtä. Uuteen Aktia Walletiin voi myös liittää nettimaksukortin, jonka avulla verkkomaksaminen sujuu turvallisesti ja huolettomasti. Maksaminen tapahtuu tutulla tavalla, eli kortin tiedot syötetään verkkokauppaan tai -palveluun. Nettimaksukortti on aina asiakkaan ulottuvilla, eikä sitä voi hukata.

- Aktia Walletin tavoitteena on olla Suomen suosituin maksusovellus, sanoo johtaja Christoffer Rosqvist Aktia Rahoitus Oy:stä.

- Aktia Wallet on Elisa Lompakko- ja Aktian korttisovelluksen yhdistelmä. Uusi sovellus on helppokäyttöinen ja monipuolinen. Sisäänkirjautumisesta on tehty entistä kätevämpää lisäämällä sormenjälkitunnistus vaihtoehdoksi. Kehitämme uusia toimintoja nopealla tahdilla. Palvelua voivat käyttää kaikki ne, joilla on suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset, Rosqvist jatkaa.

Käteisen käytön väheneminen ja mobiilisti saatavien pankkipalvelujen lisääntynyt kysyntä jouduttavat alan digitaalista murrosta, ja asiakaspalveluun erityisesti keskittyvä Aktia aikoo olla kehityksen kärjessä. Aktia vahvisti mobiilimaksamisen osaamistaan, kun se osti Elisa Rahoitus Oy:n tämän vuoden heinäkuussa.

Toimitusjohtaja Christoffer Rosqvist, Aktia Rahoitus Oy, puh. 050 577 0858

Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Malin Pettersson, Aktia Pankki Oyj, puh. 010 247 6369

Liite:

Kuva sovelluksesta