Yhtiön hallussa olevien A-osakkeiden luovutus vuosipalkkioiden maksamiseksi

16.5.2017 klo 13.30

Aktia Pankki Oyj on yhtiön hallituksen päätöksen nojalla 5.4.2017 luovuttanut yhtiön hallintoneuvoston 26 jäsenelle 7 037 yhtiön hallussa olevaa A-sarjan osaketta. Osakkeet muodostavat 40 % hallintoneuvoston jäsenten vuoden 2017 vuosipalkkiosta.

Yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden lukumäärä luovutuksen jälkeen:

Osakesarja A 52 440 kpl
Osakesarja R 6 658 kpl

Aktia Pankki Oyj:n varsinainen yhtiökokous valtuutti 5.4.2017 yhtiön hallituksen päättämään yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden myymisestä käytettäväksi mm. yhtiön palkkio-ohjelmaan ja yhtiön hallintoelinten jäsenten palkkioiden maksuun.

Mia Bengts, johtaja, HR, Viestintä & Lakiasiat, puh. 010 247 6348

tiedotusvälineet

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 380 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 45 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com