Porter Novelli EMEA-alueen paras työpaikka kansainvälisistä viestintätoimistoketjuista

Report this content

Porter Novelli nousi The Holmes Reportin 26.4.2011 julkaisemassa tutkimuksessa EMEA-alueen parhaaksi työpaikaksi kansainvälisistä viestintätoimistoketjuista. Akvamariini Porter Novelli edusti tutkimuksessa Suomea. EMEA-alue sisältää Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan, ja valtaosa alueen viestintätoimistoista on Euroopassa. The Holmes Report on arvostettu kansainvälinen viestintäalan julkaisu.

Tutkimuksen mukaan Porter Novellin toimistoissa on selkeästi samankaltainen yrityskulttuuri toimistosta toimistoon: lämmin, ystävällinen ja yhteistyöhaluinen. Lisäksi vapaus paikallisessa päätöksenteossa erottui tuloksissa myös ketjun omistamissa toimistoissa. Näin siitä huolimatta, että Porter Novellin Yhdysvalloissa toimivan oman Porter Novelli -yliopiston (PN University) nähtiin olevan ammatillista kehittymistä keskittävä elementti. Suomen Akvamariini Porter Novelli on paikallisesti omistettu toimisto, joka ammentaa Porter Novelli -yliopistosta mm. strategiatyön ja luovan työskentelyn prosesseja.

Valikoidut kommentit tutunoloisia myös Suomessa

- Mahtava työpaikka jossa on loistavia ihmisiä. Olemme ehkä globaali toimija, mutta jokaisella toimistolla on oma kulttuurinsa, joka toimii boutique-tyyppisesti vakiintuneeseen suhdetoimintaansa nojaten, kommentoi eräs tutkimukseen vastanneista Porter Novellin työntekijöistä.

- Yliopistoharjoittelijana oleminen voi olla puuduttavaa, mutta täällä yksikään kysymys ei ole liian typerä, ja kaikki kohtelevat minua kunnioituksella! Saan vastuuta, minua rohkaistaan edistymään ja oppimaan lisää, kuvaili toinen vastaaja.

The Holmes Report kertoo, että myös kasvu heijastuu vastauksista:
- Viime vuonna saavuttamamme edistys todella rohkaisee minua. Tuntuu, että meillä on paljon vahvempi ote bisneksestä ja olemme käännekohdassa.

- Mielestäni olemme aliarvostettuja. Meillä on loistavia kykyjä, innovatiivista ajattelua, mahtavia ihmisiä ja fantastista luovuutta, mutta olemme liian vaatimattomia tuomaan niitä riittävän kovaäänisesti esiin! väittää edelleen yksi vastaaja.

Akvamariini Porter Novellin toimitusjohtaja Pia Jännes kommentoi tuloksia:
- On sanottava, että jokainen siteeratuista vastauksista voisi olla toimistostamme peräisin. Porter Novellin toimistojen kesken samanhenkinen toimintakulttuuri onkin tosiasia; yhteistyö ja sparraus kansainvälisten kollegojen kesken hyödyttää asiakkaitamme. Erityisen hyvin tunnemme pohjoismaiset kollegatoimistomme, joiden kanssa meillä on jo yli kymmenen vuotta jatkunut jatkuvasti tiivistyvä yhteistyösuhde.

Kansainvälisessä vertailussa seuraaville sijoille ylsivät Grayling, Edelman, Burson-Marsteller ja Weber Shandwick.

Pia Jännes, pia.jannes@akvamariini.fi, (09) 241 0072
www.akvamariini.fi
www.facebook.com/AkvamariiniPorterNovelli

Porter Novelli on yksi maailman suurimmista viestintätoimistoketjuista, ja osa NASDAQissa noteerattua Omnicomia. Porter Novellin asiakkaita ovat mm. Hewlett-Packard, McDonald's, Merck, Procter & Gamble ja Reckitt Benckiser. Lanseerausviestintään erikoistunut Akvamariini Porter Novelli on itsenäinen suomalainen toimisto, joka toimii tiiviissä yhteydessä kansainväliseen verkostoon, toiminnan painopisteenä jo kymmenen vuotta kestänyt yhteistyö pohjoismaisen Porter Novelli Nordic -verkoston kanssa.