Aller Media nappasi kaksi huippuluokan dataliiketoiminnan osaajaa

Report this content

Aller Media vahvistaa dataliiketoiminnan osaamistaan, kun Fonectan datastrategi Olli Saarinen ja asiakkuusjohtaja Aleksi Rautakorpi siirtyvät Aller Medialle toukokuun alussa.

Aller Median datastrategina aloittava KTM Olli Saarinen, 51, on tunnettu datan syväosaaja sekä asiakkuusmarkkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin huippuammattilainen. Saarisella on pitkä ura asiakasanalytiikan asiantuntijana, myyjänä ja kehittäjänä. Hänet tunnetaan Suomessa myös mm. ostokäyttäytymisluokituksen (OKL) ja monien muiden tunnettujen markkinointistandardien isänä.

Fonectalla Saarinen on työskennellyt tuotekehityksen ja asiakasratkaisujen parissa sekä datastrategistina että asiakkuusjohtajana. Ennen Fonectaa Saarinen oli asiakasanalytiikan kehitystehtävissä Lippupisteellä, Xtractilla ja Kohtisuorassa.

”Data on tulevaisuuden kulta ja Aller dynaamisesti kehittyvä, siiloutumaton edelläkävijä. On mahtavaa päästä käsiksi maan ainutlaatuisimpaan dataan, Allerin datajalostamo Rikastamoon ja ratkaista datakyvykkyyden avulla merkittävien yritysten asiakashankinnan ja -hallinnan haasteita. Olen aiemmin toiminut vahvasti asiakkuusmarkkinoijien parissa ja oppinut kehittämään näiden bisnesten asiakashankintaa ja -hallintaa. Nyt siirryn palvelemaan myös brändimainostajia. On upeaa saada mahdollisuus luoda asiakkuusmarkkinoinnin prosesseja Allerin uniikin datan avulla”, Saarinen kommentoi.

Allerin yritysmyyntiin markkinointikonsultiksi siirtyvä Aleksi Rautakorpi, 33, on yksi maan johtavista ratkaisumyyjistä. Fonectalla Rautakorpi on kehittänyt suurasiakkuuksia ja johtanut asiakkuustiimejä digitaalisen markkinoinnin ja myynnin palveluiden sekä ratkaisujen parissa. Ennen Fonectaa Rautakorpi työskenteli pitkään Sanoma konsernissa Sanoma Magazinesilla ja Nelonen Medialla.

”Aller Media on markkinointikentän rohkea uudistaja ja moderni sisältöjen talo, jolla on suuri intohimo auttaa asiakkaitaan strategisena kumppanina tulosvastuullisen markkinoinnin innovoimisessa ja kehittämisessä. Odotan innolla uusia haasteita ja työskentelyä Allerin huippuammattilaisten kanssa. Markkinointikenttä ja asiakkaat elävät tällä hetkellä kiinnostavan haastavia aikoja, jossa asenne uudistua ja tuloksellinen toteutuskyky ovat ratkaisevassa asemassa. Allerin henki, kulttuuri ja ainutlaatuiset kyvykkyydet ovat kiehtova jatkumo omalle ammatilliselle kehittymiselle.” Rautakorpi jatkaa.

”Olli ja Aleksi vahvistavat mahtavasti Allerin yrityspalveluiden osaavaa tiimiä. Heidän kanssaan pystymme entistä paremmin palvelemaan asiakkaitamme liiketoiminnan kehittämisessä ihmisymmärrys ja asiakas keskiössä - mitattavasti ja tulosvastuullisesti”, iloitsee Allerin yritysmyynnin vetäjä Hannaleena Koskinen.

Aller Media lanseerasi asiakkailleen alkuvuonna tutkimukseen ja analytiikkaan perustuvan Tulostakuun sekä datalla johdetun liiketoiminnan tueksi laajaa ihmisymmärrystä tarjoavan datajalostamo Rikastamon.

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi