Elisa, Aller Media ja iTapsa haluavat edistää turvapaikanhakijoiden yhteydenpitoa lähiomaisiin

Yritykset haluavat yhteisellä lahjoituksellaan toivottaa turvapaikanhakijat tervetulleiksi Suomeen ja mahdollistaa heille yhteydenpidon lähiomaisiinsa ympäri maailman. Kolmikko kannustaakin myös muita suomalaisyrityksiä mukaan #tervetuloa2015-kampanjaan kullekin yritykselle luontevimmalla omalla auttamistavalla.

-           Eurokriisi on pientä meneillään olevan valtavan humanitaarisen kriisin rinnalla. Haluamme esimerkillämme kannustaa muitakin yrityksiä olemaan turvapaikanhakijoiden tukena kunkin voimavarojen ja osaamisen mukaan. Meille dialogi on tärkeää ja helppo tapa auttaa, sanoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Elisa ja Aller Media ovat keränneet henkilöstöltään päätelaitteita ja matkapuhelimia vastaanottokeskusten asukkaiden ja siellä työskentelevien Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoisten käyttöön. Arvioiden mukaan keräyksellä saadaan kokoon satoja laitteita. Viestintälaitteet ja asemat toimitetaan Suomen Punaiselle Ristille.

-           Matkapuhelimet ja –laitteet eivät ole enää ylellisyysesineitä vaan nykyihmisille lähes välttämättömiä. Matkapuhelin on tänä päivänä kommunikointiväline, jolla pidetään yhteyttä ja jonka avulla löydetään perille. Se on uutislähde ja albumi, jonne tallennetaan tärkeimmät muistot. Lisäksi puhelimia ja päätelaitteita tarvitaan vastaanottokeskusten vapaaehtoisten työvälineiksi, kertoo Elisan toimitusjohtaja Veli-Matti Mattila.

Matkapuhelinhuoltoliike iTapsa on mukana huoltamassa ja resetoimassa laitteita luovutuskuntoon.

-           Tahdomme auttaa turvapaikanhakijoita, jotta he voivat olla yhteydessä lähiomaisiinsa ja heitä auttaviin tahoihin. Uskomme, että omalla ammattitaidolla ja pienelläkin avulla pystymme kaikki yhdessä auttamaan hädässä olevia, täsmentää iTapsan toimitusjohtaja Tapio Marjanen .

Keräyksen tunnus: #tervetuloa2015

Aller Media, Elisa ja iTapsa kannustavat yrityksiä auttamaan maahan saapuneita turvapaikanhakijoita ja jakamaan tietoa omista, liiketoiminnalleen ja henkilöstölleen luontaisista toimenpiteistään Tervetuloa2015-kampanjan Facebook-sivuille: https://www.facebook.com/tervetuloa2015 .

Tervetuloa2015-yritykset tukevat myös Suomi sanoo tervetuloa -kansalaisliikettä. #suomisayswelcome

Eveliina Nera, Communications Manager, Aller Media oy, +358 44 020 3622