Koti ja keittiö -lehti palkitsee muotoilun huippuja

Koti ja keittiö -lehti jakaa 15-vuotisjuhlansa kunniaksi tunnustusta suomalaiselle designille Muoto2011 -gaalassa 1.9.2011.

Finlandia-talon Veranda-salissa ensimmäistä kertaa järjestettävässä Muoto2011 -gaalassa palkitaan suomalaisen muotoilun ja designin kärkikaartia ja keskeisiä vaikuttajia. Huipputyylikkäässä gaalassa jaetaan palkintoja yhdeksässä eri kategoriassa, joita ovat: kaluste, valaisin, kattaustuote, tekstiili, design-innovaatio, sisustusvaikuttaja, suunnittelija, lupaus sekä palkinto elämäntyöstä. Lisäksi jaetaan stipendi lahjakkaalle, nuorelle suunnittelijalle.

Gaalassa palkitaan sekä arvovaltaisen raadin että lukijoiden suosikit. Muoto2011 -raadin jäsenet ovat: Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä (puheenjohtaja), tekstiilitaiteen professori Pirjo Kääriäinen, markkinointipäällikkö Irja Boman, teollinen muotoilija Asmo Noronen, toimitusjohtaja Juha Halttunen, sisustusarkkitehti Elina Aalto, toimitusjohtaja Mikko Kalhama sekä Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen.

”Tuntuu luontevalta palkita suomalaista sisustus- ja muotoiluosaamista, sillä Koti ja keittiö on tällä hetkellä markkinoilla olevista sisustuslehdistä ainoa, jonka sisustus- ja kotijutut ovat täysin kotimaisia. Raatiin kutsuimme designin keskeisiä vaikuttajia ja löysimme hyviä ehdokkaita palkittaviksi. Olen saanut paljon viestejä siitä, että Muoto2011 on todella tervetullut palkinto, koska se esittelee elämänlaatua parantavia tuotteita ja suunnittelijoita,” Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen sanoo.

Muoto2011 -gaalan juontaa toimittaja Jaakko Selin ja se esitetään MTV3 Avalla 11.9.2011 klo 20.00-20.30.

Anna-Liisa Hämäläinen, päätoimittaja, Koti ja keittiö, Aller Media Oy, puh. 0400 446 490.

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visiona on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihteen ja life stylen lisäksi digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistuskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema ja tunnetut tuotemerkit: 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä 290 henkilöä.