Koti ja keittiö -lehti uudistuu

Ulkoasu- ja rakenneuudistuksen myötä 21 vuotta täyttävä Koti ja keittiö haluaa palvella lukijoitaan ja mainostajia entistä paremmin. Koti ja keittiö -brändin ytimeen kuuluvat edelleen sisustusideat, suomalaiset kodit ja ruokavinkit.

Uudistetun lehden sisällöt jaetaan nyt selkeämmin eri osioihin, joita ovat Koti & sisustus, Piha & puutarha, Ruoka & viini, Matkat ja Vanhat tavarat. Koti ja keittiö -lehteä luetaan uskollisesti,  ja peruskonseptiin ollaan tyytyväisiä. Tämän vuoksi uudistuksella vahvistetaan nykyisiä sisältöjä, päivitetään suosituimpia osioita ja tartutaan trendeihin.

Koti ja keittiö on tutkinut* lukijoidensa lukumotiiveja. Lukijahaastattelujen mukaan laadukasta journalismia ja pitkiä juttuja arvostetaan digiajallakin. ”Aikakauslehtihetki elää edelleen vahvasti. Lukijat kertovat arvostavansa nimenomaan offline-aikaa, ja lehteen tarttuminen edustaa heille rentoutumista”, Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen kertoo.

"Koti ja keittiö on vahva brändi Allerin aikakauslehtiportfoliossa, ja lehti osoittaa, millaisen elämyksen laadukas printtituote voi antaa lukijalle. Nyt uudistettu lehti tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden näkyä kohdennetusti eri sisältöosioissa", Allerin sisältöjohtaja Elina Schüller kommentoi.

Lehti ilmestyy printtinä 11 kertaa vuodessa, minkä lisäksi sisältöjä julkaistaan diginä Idealista-sivustolla. Printtilehti tavoittaa 220 000 lukijaa kuukaudessa. Lisäksi Koti ja keittiö on erittäin suosittu somessa: sillä on yli 11 300 tykkääjää Facebookissa ja yli 9 500 seuraajaa Instagramissa.

*10 lukijasyvähaastattelua 01/2017

Lisätiedot: Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  040 5460 522

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi