Media- ja markkinointialan tekijät paljastavat isoimmat mokansa uudessa videosarjassa

Juuri lanseeratussa CEO Helsingin tuottamassa ”Tulin, mokasin, voitin” -videosarjassa media- ja markkinointialan tunnetut asiantuntijat ja johtajat kertovat avoimesti epäonnistumisistaan urallaan sekä siitä, kuinka he lopulta hyötyivät mokistaan.

Videoilla tarinansa kertovat muun muassa Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä, Vapa Median toinen perustaja Ida Hakola, ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme ja It’s Alive Filmsin perustajiin lukeutuva Jani Pösö.

”Ajatus näiden tarinoiden julkaisusta syntyi selatessani LinkedIniä, jossa lähes kaikki postaukset ja linkitetyt bloggaukset liittyvät jonkinasteisiin onnistumisiin. Mietin, että itse virheitä työurallani tehneenä kaipaisin myös tarinoita epäonnistumisista, joihin samastua tai joista oppia. Aluksi ajattelin perustaa Failedin-palvelun, mutta päädyin vähemmän työlääseen ratkaisuun, videosarjan tekemiseen, jossa haastattelisin ihmisiä, jotka ovat mokanneet työelämässään”, kommentoi CEO Helsingin Creative Senior Advisor ja idean isä Jan Zapasnik.

”Suomessa on edelleen jossain määrin vallassa epäonnistumisen pelon kulttuuri. Sen vuoksi olin positiivisesti yllättynyt, kuinka avoimesti ja rehellisesti mukana olijat kertoivat mokistaan. Haastateltavat ovat kuitenkin ammattilaisia, joita itse arvostan kovasti. Tämän jälkeen entistä enemmän”, Zapasnik jatkaa.

Nyt julkaistussa videosarjan ensimmäisessä jaksossa tarinansa kertoo Aller Media Oy:n Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä. Aalto-Setälä kertoo Allerin muutaman vuoden takaisesta Bonnierin lehtikaupasta, joka ei tuonut odotettua tulosta yhtiölle, vaan johti irtisanomisiin ja lehtien lakkautuksiin. Vaikeuksien kautta syntyi kuitenkin lopulta kannattavaa uutta liiketoimintaa sisältömarkkinoinnin muodossa.

Muissa videoissa kuullaan muun muassa työkulttuurin johtamiseen, elokuvan tekemiseen ja konkurssiin liittyviä tarinoita. Videosarjasta julkaistaan kaksi jaksoa kuukaudessa vuoden loppuun asti CEO Helsingin sivustolla sekä sosiaalisen median alustoilla.

Jan Zapasnik on ennen CEO Helsingin toimeaan ollut perustamassa mediatalo Bassoa, minivideotuotantoyhtiö Snacksizea sekä toiminut muun muassa RadioMedian hallituksessa. Strategisen markkinoinnin yritys CEO Helsinki on osa Aller Media -konsernia ja Allerin markkinointipalveluita.

Lisätietoa:

Tulin, mokasin, voitin

Yhteystiedot: Jan Zapasnik, 044 241 3319, Creative Senior Adviser, CEO Helsinki

CEO Helsinki auttaa yrityksiä uudistamaan markkinointistrategiaansa. Valtaosa yrityksistä kokee, että heidän tekemisensä, tarjoamansa ja viestintänsä laahaa jäljessä siihen nähden, mitä he pystyisivät parhaimmillaan olemaan. Me autamme heitä tuomaan seuraavan version yrityksestään markkinoille. Haemme huolellisten analyysien perusteella ratkaisun, jolla yrityksestä tulee menestyvämpi ja haluttavampi tavalla, joka on yritykselle budjettien, aikataulujen ja yrityksen oman toimintakulttuurin kehityksen puitteissa mahdollinen toteuttaa. Olemme kuuden terävän ja ketterän strategin nippu, joka hakee asiakkaan niin halutessa mukaan muut tarvittavat toteutuskumppanit. CEO Helsinki on osa Aller Median Suomen konsernia. Allerin Markkinointipalvelut-yksikköön kuuluu lisäksi Dingle, Data Refinery ja sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas.