Niina Korhonen kehityspäälliköksi Aller Median sisältömarkkinointiin

Aller Median sisältömarkkinointiyksikön Aller Ideasin kehityspäällikkönä Korhonen ryhtyy rakentamaan asiakkaiden brändejä sisällöt edellä.

Uudessa tehtävässään YTM Niina Korhonen (28) kehittää ja ideoi kaupallisia sisältökonsepteja ja monikanavaisia sisältöstrategioita. Korhonen on aiemmin työskennellyt SOK:lla, jossa hän on vastannut Yhteishyvä-brändin sisältötiimin vetämisestä ja brändin uudistuksesta.

Hyvässä kasvuvaiheessa olevassa Aller Ideasissa Korhosta houkuttaa journalistinen ote sisältömarkkinointiin.

”Brändijournalismi on paras tapa päästä kuluttajan iholle, ja siksi vaikuttavimmat kaupalliset sisällöt syntyvät juuri journalismin keinoin. Kun elämyksellinen tarinankerronta yhdistetään asiakkaidemme liiketoiminnallisiin tavoitteisiin ja tarkkaan dataan ydinkohderyhmästä, olemme vaikuttavan sisältömarkkinoinnin ytimessä”, Korhonen sanoo.

Korhonen arvostaa Aller Median näkemyksellistä dataosaamista sekä innostavaa otetta sisältöammattilaisten johtamiseen. Hän kertoo olevansa erityisen innostunut journalististen sisältöjen hyödyntämisestä brändin ja kuluttajan digitaalisissa kohtaamispisteissä:

”Kotimaisilla yrityksillä on valtavasti hyödyntämätöntä potentiaalia siinä, kuinka sisällöillä tuetaan ja maksimoidaan esimerkiksi verkkokauppaostamista.”

Korhonen on aiemmin työskennellyt myös tuottajana Alma 360:ssa ja toimittajana mm. Aamulehdessä ja Savon Sanomissa.

”Niinassa yhdistyy se, mitä parhaaseen sisältömarkkinointiin nykyään tarvitaan: ammattitoimittajan monipuolinen kokemus, intohimo hyviin sisältöihin, asiakkaiden liiketoiminnan ymmärrys ja monikanavaosaaminen. Hän on erinomainen täydennys rautaiseen Aller Ideas -tiimiimme”, sanoo tiimiä vetävä konseptijohtaja Kristiina Tuormaa.

Aller Ideasin asiakkaita ovat muun muassa Ruokakesko, Vepsäläinen, Gasum ja If.

Lisätiedot: Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  044 7817 170

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi