Sami Hernesahosta Seiskan vastaava päätoimittaja

Monikanavaisen uutismedian ammattilainen Sami Hernesaho (43) ryhtyy viemään Suomen luetuinta viihdelehteä yhä vauhdikkaammin kohti brändiä, joka on läsnä 24/7.

”On ainutlaatuinen mahdollisuus päästä jatkamaan Seiskan jo yli 26 vuotta kestänyttä voittokulkua taistelussa Suomen kovimmista viihdeskuupeista. Vastaavana päätoimittajana vaalin niitä arvoja, jotka pitävät Seiskan koko kansan huulilla. Olemme aina paikalla kun tapahtuu ja kerromme julkkiksista juuri sen, mitä suuri yleisö haluaa heistä tietää”, Sami Hernesaho kommentoi.

Printti-Seiskan tilaajamäärät ovat merkittäviä, mutta brändi panostaa myös koko ajan enemmän digisisältöihin.

”Kilpailu ihmisten huomiosta vapaa-ajalla käy koko ajan kiivaampana, eivätkä Seiskankaan kilpailijat löydy enää pelkästään perinteiseltä mediakentältä. Erilainen sähköinen ajanviete on lähes jokaisen arkea, ja niinpä jatkossa Seiska.fi-sivusto laajentaa verkkopalveluaan niin videoiden, julkkisvisojen kuin lifestyle-sisältöjenkin osalta. Haluamme olla seuraajillemme entistä laajemmin läsnäoleva brändi”, Hernesaho kertoo.

​Hernesaholla on 15 vuoden monipuolinen kokemus eri tehtävistä viihdemediassa. Hän tuli Seiskaan tämän vuoden huhtikuussa toimituspäälliköksi ja toimi virkaa tekevänä päätoimittajana kuukauden ajan edeltäjänsä Joni Soilan lähdettyä Allerilta viime lokakuussa. Allerille Hernesaho tuli Sanoma Medialta, jossa hän toimi ISTV:n uutispäällikkönä. Lisäksi hän on ollut toimittajana Iltalehdessä ja Katsossa.

”Samin monikanavainen sisältöosaaminen ja kokemus toimitustyön johtamisesta antavat vahvan pohjan tehtävään, jossa panostetaan täysillä sekä Seiskan kivijalkaan eli printtiin että kiihtyvään digitaaliseen kehitykseen”, kommentoi Allerin medialiiketoiminnan johtaja Elina Schüller.

Syyskuussa julkaistun Kansallisen mediatutkimuksen mukaan Seiskan lukijamäärä oli kasvussa. Seiskalla on 341 000 printtilukijaa viikossa, Seiska.fi-sivusto tavoittaa keskimäärin 1,1 miljoonaa kävijää kuukaudessa*.

Seiska on osa Aller Mediaa, ja sen toimituksessa työskentelee 27 henkilöä.

*Lähde: FIAM (Finnish Internet Audience Measurement)

Tea Teinilä, Communications Manager, Aller Media, tea.teinila@aller.com, 040 5460 522

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media- ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Allerilla on vahva markkina-asema. Sen tunnetuimmat brändit ovat Suomi24, Seiska, Katso ja kuvatoimisto All Over Press. Allerin kasvaviin markkinointipalveluihin kuuluu journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointitoimisto Dingle Oy ja datasta johdettua asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery Oy. Aller Median Suomen konserni työllistää noin 230 henkilöä.