Seiskan lukijakunta kasvussa

Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan Aller Media Oyn julkaisema viikkolehti Seiska kasvatti lukijakuntaansa printissä vuoden 2016 aikana. Lukijamäärä on nyt 378 000, mikä on 5 000 enemmän kuin edellisessä tutkimuksessa. Seiska on ylivoimaisesti tunnetuin viihdelehti Suomessa.

25-vuotias Seiska on maamme luetuin viikkolehti ja seuratuimpia viikkolehtiä sosiaalisessa mediassa. Verkossa Seiska tavoitti keskimäärin 362 000 viikkokävijää* viime vuoden aikana.

”Seiskan lukijamäärän kasvu on mahtava uutinen etenkin nyt, kun lehti täytti juuri 25 vuotta. Se on vain vankistanut asemaansa Suomen viihdelehtien ykkösenä. Seiskalla on suuri ja uskollinen lukijakuntansa, jonka toiveita kuunnellen lehteä on kehitetty. Lisäksi Seiskan verkkosivuston kävijämäärät ovat kasvaneet. Lukijoiden lisääntyminen kaikissa kanavissa kertoo hienosta työstä, jota toimituksessa on tehty”, kommentoi Aller Median sisältöjohtaja Elina Schüller.

Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan Oma Aika on 50–64-vuotiaiden naisten keskuudessa parhaiten profiloiva lehti. ”Oma Aika on tavoittanut hyvin yli 50-vuotiaat lukijat, jotka etsivät monipuolista lukemista, oli se sitten ultrajuoksua, omaishoitajuutta tai terveysvinkkejä”, Elina Schüller kommentoi.

Allerin Koti ja Keittiö -lehden sekä Oma Aika -lehden sisältöjä julkaistaan printin lisäksi Idealista-verkkojulkaisussa. Idealista kokoaa Allerin lifestyle-brändien sisältöjä ja blogeja samaan paikkaan laajaksi lifestyle-kokonaisuudeksi. Sivusto tavoitti keskimäärin 108 000 viikkokävijää* vuonna 2016. ”Lifestyle-sisältöjen ystävät ovat myös löytäneet tiensä alle vuosi sitten lanseeratulle Idealista-sivustollemme, mistä olemme erityisen iloisia”, Schüller kertoo.

Printissä Aller Median lehdet, joita ovat Seiska, Koti ja Keittiö, Oma Aika, Katso ja Elle, tavoittavat kuukaudessa 1 099 000 eri lukijaa.

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä toteuttama tutkimuskokonaisuus, joka tuottaa luetun median mediamyynnin valuutan eli viralliset lukijamäärät noin 200 lehdelle ja niiden digijulkaisuille. Luvut kertovat, kuinka monta lukijaa lehden numerolla on keskimäärin. Nyt julkaistut luvut on mitattu tammikuusta joulukuuhun 2016.

2016 lukijaestimaatti
Seiska 378 000
Koti ja Keittiö 220 000
Oma Aika 82 000