Alma Media ja Widespace yhteistyöhön mobiilimainonnan myynnissä

Alma Media Oyj                 Lehdistötiedote 9.7.2015                         klo 14.30

ALMA MEDIA JA WIDESPACE YHTEISTYÖHÖN MOBIILIMAINONNAN MYYNNISSÄ

Mobiilimainonnan asiantuntijayritys Widespace ja Alma Media ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen tavoitteena on edistää vahvassa kasvussa olevan mobiilimainonnan tekemistä tunnetuksi yhä useammalle mainostajalle sekä tuomaan markkinoille uusia ratkaisuja, jotka parantavat mobiilimainonnan tehoa ja vaikuttavuutta.

Widespacen yhteistyö Alma Median kanssa alkaa Iltalehden uutis- ja lifestyle-mediassa, jotka tavoittavat viikoittain yli 1,5 miljoonaa suomalaista. Kesän aikana yhteistyö laajenee useisiin muihin Alma Median palveluihin Kauppalehteä lukuun ottamatta.

- Mobiili on juuri nyt ihanteellinen mediamainostajalle. Sen yleisö kasvaa samalla kun sen tarjoamat mainonnan ratkaisut erilaisine kohdentamismahdollisuuksineen parantavat koko ajan mainonnan tehoa. Meille on tärkeää toimia yhdessä sellaisten kumppaneiden kanssa, jotka innovoivat ja tuovat jatkuvasti uusia ratkaisuja markkinoille. Toimintamme laajuus ja erinomainen tavoittavuutemme tärkeimmissä kohderyhmissä on tietysti yksi tärkeä kivijalka yhteistyössä, toteaa IL-Median kustantaja Kari Kivelä.

- Alma Median tavoittavuus ja laadukkaat sisällöt yhdistettynä Widespacen ainutlaatuiseen mobiilimainosteknologiaan ja -ratkaisuihin ovat loistava yhdistelmä. Mobiili on ennen kaikkea vahva brändimainonnan väline ja sitouttaa kuluttajan viettämän aikaa brändin kanssa. Tehokas mobiilimainonta tavoittaa kohderyhmät kiinnostavalla viestillä halutussa ympäristössä oikeaan aikaan. Yhteistyömme Alma Median kanssa tuo suomalaisille brändimainostajille paljon uusia mahdollisuuksia, sanoo Widespace Suomen kumppanuuksista vastaava Antti Piha.

Tukholmassa vuonna 2007 perustettu Widespace toimii nyt kymmenessä Euroopan maassa ja sen mobiilimainosratkaisut tavoittavat yli 100 miljoonaa älypuhelinkäyttäjää. Suomessa Widespace on toiminut vuodesta 2012.

Lisätietoja: Kari Kivelä, kustantaja, IL-Media, puh. 010 665 000
Mahdolliset mediatiedustelut: Nora Hallberg, viestintäpäällikkö, Alma Media puh. 040-720 1775

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.