Arvopaperin verkkopalvelu uudistuu

Alma Media Oyj             Lehdistötiedote              26.1.2017 klo 9.00

ARVOPAPERIN VERKKOPALVELU UUDISTUU

Alma Talentin kustantama sijoittamisen erikoismedia Arvopaperi avaa uudistuneen verkkopalvelunsa tänään torstaina 26.1.2017. Uusi palvelu vastaa entistä paremmin sijoitusmarkkinoita tiiviisti seuraavien lukijoiden tarpeisiin. Sivuston pörssiosio on täysin uudistettu ja on nyt aiempaa laajempi. Verkkopalvelun etusivulta löytyvät tuoreimmat uutiset markkinoilta, niiden taustat, analyysit ja keskeiset indeksit. Lisäksi sivusto tarjoaa ensimmäisenä mediana Suomessa sisäpiirin kauppojen tietokannan.

Arvopaperi.fi toimii tietokoneella, tabletilla ja älypuhelimilla. Uudistuksen myötä osa sivuston artikkeleista muuttuu maksullisiksi ja on vain tilaajien luettavissa.

”Arvopaperin uudistus on ensimmäinen Alma Talentin uuden strategian mukainen kehityshanke. Kauppalehti on ollut maksullisten digitaalisten sisältöjen edelläkävijä. Nyt olemme laatineet myös aikakausmedialle digistrategian. Uskomme Alma Talentissa vahvasti maksulliseen digitaaliseen sisältöön ja laatujournalismiin. Tulemme etenemään tähän suuntaan myös muissa mediabrändeissämme Suomessa ja Ruotsissa”, kertoo Alma Talentin toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.

”Asiakas päättää, missä muodossa sisältöjämme haluaa kuluttaa: printtinä vai digitaalisena. Talous- ja ammattisisällöt tehdään hyödyttämään lukijaa, joten lukijan on helppo mieltää ne tilauksen arvoisiksi, myös digitaalisena. Uudistuksessa konkretisoituu Alma Talentin tuotekehitysvoima. Sisällön lisäksi hyvä, lukutilanteeseen sopiva käytettävyys on tärkeää, sanoo vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi.

Alma Talent kehittää jatkuvasti myös uusia markkinointiratkaisuja mainostaja-asiakkailleen. Arvopaperin lanseerauksen yhdessä on ensimmäistä kertaa käytössä digitilausten sponsorointi: mainostaja Estlander & Partners tarjoaa Arvopaperin lukijoille ensimmäisen tilauskuukauden maksutta.

Arvopaperi on sijoittamisen erikoismedia, jolla on viikoittain 147 000 lukijaa (KMT syksy 2016). Arvopaperi kuuluu Alma Talentiin, joka julkaisee 20 talous- ja ammattimediaa Suomessa ja Ruotsissa, mm. Kauppalehteä, Talouselämää, Affärsvärldeniä, Tekniikka&Taloutta ja Tiviä. Monipuolisen mediaperheen lisäksi Alma Talent on laaja-alainen tietopalvelu ja tehokas liiketoiminnan ja osaamisen kehittäjä.

Alma Talent Oy, toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori, puh. +358 500 511 036
Vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi, puh. +358 40 588 6834

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 400 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.