Etuovi.comin KIVI-kiinteistönvälitysjärjestelmä vie kiinteistönvälitysalan asiakirjat sähköiseen muotoon

Alma Media Oyj            Lehdistötiedote            27.6.2016 klo 10.00

ETUOVI.COMIN KIVI-KIINTEISTÖNVÄLITYSJÄRJESTELMÄ VIE KIINTEISTÖNVÄLITYSALAN ASIAKIRJAT SÄHKÖISEEN MUOTOON

Etuovi.com-verkkopalvelun taustayhtiö Alma Mediapartners Oy on solminut Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto ry:n kanssa yhteistyösopimuksen kiinteistönvälitysalan ammattilaisten käyttämien ja kuluttaja-asiamiehen hyväksyminen lomakkeiden muuntamisesta sähköiseen muotoon.

Kyseessä on tuotekehityshanke, jonka lopputuloksena voidaan sähköisesti täyttää ja allekirjoittaa toimeksiantosopimus-, selostusliite- ja ostotarjouslomakkeet sekä kotimyyntiasiakirja. Sähköiset lomakkeet integroidaan osaksi KIVI-kiinteistönvälitysjärjestelmää, jolloin välittäjän arkityö helpottuu ja nykyaikaistuu merkittävästi.

- Tämä on seuraava askel välitysalan digitalisaatiossa ja tukee myös Suomen hallituksen kärkihanketta julkisten palveluiden digitalisoinnista. Etuovi.comin KIVI-kiinteistönvälitysjärjestelmä integroidaan jatkossa entistä tiiviimmin julkisiin järjestelmiin. Uuden järjestelmän avulla on mahdollisuus päästä täysin paperittomaan asuntokauppaan, kommentoi KIVI-kiinteistönvälitysjärjestelmän liiketoiminnasta vastaava Tero Lehtimäki Alma Mediapartners Oy:stä.

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto ry (SKVL) iloitsee, että välitysala on päässyt vihdoin hyvään vauhtiin digitalisaation tuomien mahdollisuuksien hyödyntämisessä.

- Erityisen ilahduttavaa on se, että tämä muutos mahdollistaa kiinteistönvälittäjien ajan käyttämisen asiakkaiden palvelemiseen vakiolomakkeiden täyttämisen sijaan, toteaa SKVL:n toimitusjohtaja Jaana Anttila-Kangas.

Etuovi.comin kehittämä KIVI-kiinteistönvälitysjärjestelmä mahdollisti ensimmäisenä Suomessa asuntokaupan dokumenttien sähköisen allekirjoituksen jo vuonna 2012. Nyt järjestelmä on vakiinnuttanut paikkansa kiinteistönvälitysalan ammattilaisten päivittäisenä työkaluna. Järjestelmässä tehdään noin kolmannes kiinteistönvälittäjien Suomessa tehdyistä asuntokaupoista

Etuovi.com on osa Alma Mediaa.

Tero Lehtimäki, Johtaja, IT & Kehitys, Alma Mediapartners Oy, p. 040 579 3118

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.