IL-Median uusi xoxofeed.com tavoittelee ulkomaisia yleisöjä rakkausteemalla

Alma Media Oyj                Lehdistötiedote                 20.4.2015 klo 10.30

IL-MEDIAN UUSI XOXOFEED.COM TAVOITTELEE ULKOMAISIA YLEISÖJÄ RAKKAUSTEEMALLA

IL-Media on avannut kansainvälisille yleisöille suunnatun xoxofeed.com-palvelun, joka yhdistää suositusta fiidi.fi-palvelusta tutun helppoon verkkojakamiseen perustuvan formaatin rakkausteemaan. Englanninkielinen palvelu tuotetaan Suomessa ja se on mainosrahoitteinen.

Xoxofeed.com innovoi, tuottaa ja jakaa pääosin rakkausteemaisia sisältöjä yleisönään teemasta kiinnostuneet sosiaalisen median aktiiviset käyttäjät. Fiidi.fi:n tapaan xoxofeed.comin sisältötiimi toimittaa omaa sisältöä sekä tuo palveluun muualla julkaistua sisältöä.

”Fiidi.fi alkoi niukasti resursoituna kokeiluprojektina loppuvuodesta 2013. Sen viikoittainen puolen miljoonan yleisömäärä on Suomessa todella suuri, mutta suosion kasvua rajaa kieli. Nyt kokeilemme sosiaalista julkaisemista myös kansainvälisten yleisöjen ulottuville. Tavallaanhan perinteisen iltapäivälehden perusosaaminen on viraalia: tunnistamme puheenaiheet, popularisoimme, vetoamme tunteisiin. Sosiaalisen julkaisemisen kasvava markkina on murroskohta iltapäivämedian kehityksessä”, toteaa IL-Median kustantaja Kari Kivelä.

Kari Kivelä, puh. 010 665 2032

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.