Mikrobitin saitti uudistuu ja sallii adblockauksen digitilaajille

Alma Media Oyj         Lehdistötiedote 28.8.2018

MIKROBITIN SAITTI UUDISTUU JA SALLII ADBLOCKAUKSEN DIGITILAAJILLE

Alma Talentin kustantaman Mikrobitti-lehden verkkopalvelu uudistuu. Uusi verkkopalvelu avautui torstaina 23.8.2018.

Mikrobitti.fi-verkkopalvelu tarjoaa jatkossa tilaajilleen aikaisempaa runsaampaa sisältöä. Kaikki Mikrobitin printin jutut ovat jatkossa myös digitaalisena. Lisäksi verkkopalvelussa on paljon sisältöä, jota ei saa mistään muualta. Uudistuksen myötä osa sivuston artikkeleista muuttuu maksullisiksi ja on vain tilaajien luettavissa.

Alma Median tekemän selvityksen mukaan Mikrobitti.fi-sivuston käyttäjien joukossa on poikkeuksellisen paljon adblock-käyttäjiä. Uudistuksen myötä sivuston käyttö on mahdollista vain tekemällä tilaus tai hyväksymällä mainonta. Mikrobitin uusi sivusto tunnistaa mainonnan esto-ohjelmien -käyttäjät ja ohjaa heidät tekemään tilauksen. Mikrobitin printti- tai digitilaajana käyttäjä voi halutessaan jatkaa mainosten estosovelluksen käyttämistä.

- Laadukkaan sisällön tuotannon edellytys on sisältöjen maksullisuus käyttäjille tai mainonnan myynti. Olemmekin saaneet paljon yhteydenottoja, jossa käyttäjät ilmoittavat halukkuudestaan maksaa sisällöstä, jos vain mainoksia ei tarvitse katsoa. Nyt se on heille mahdollista, sanoo Mikrobitin päätoimittaja Mikko Torikka.

Uutena ominaisuutena on tuotehaku, jonka sisältö perustuu Mikrobitin laboratorion testituloksiin. Tilaajat voivat etsiä yksittäisen laitteen tiedot tai poimia vaikkapa useita läppäreitä vertailuun.

Lisäksi Mikrobitti avaa arkistonsa digitilaajien käyttöön. Alkuvaiheessa tilaajille on tarjolla vuoden 1984 vuosikerta näköislehtinä.

Mikrobitin uudistus jatkaa Alma Talentin maksullisen digitaalisen sisällön strategian toteutusta.

- Uskomme Alma Talentissa vahvasti maksulliseen digitaaliseen sisältöön ja laatujournalismiin. Asiakas päättää, missä muodossa sisältöjämme haluaa kuluttaa: printtinä vai digitaalisena. Selkeitä hyötyjä tarjoava sisältö on helppo mieltää tilauksen arvoisiksi, myös digitaalisena, Torikka jatkaa.

Mikrobitin digi- ja printtiversio tavoittaa 113 000 lukijaa viikossa (KMT AL + total 2017, FIAM 1/2018). Mikrobitti kuuluu Alma Talentiin, joka julkaisee 17 talous- ja ammattimediaa Suomessa ja Ruotsissa, mm. Kauppalehteä, Talouselämää, Affärsvärldeniä, Tekniikka&Taloutta, Kauppalehti Optiota ja Tiviä. Monipuolisen mediaperheen lisäksi Alma Talent on laaja-alainen tietopalvelu ja tehokas liiketoiminnan ja osaamisen kehittäjä.

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.