Monsterin uusi kesäduunikone rohkaisee nuoria kesätyönhakuun

Alma Media Oyj                     Lehdistötiedote                                 3.2.2015 klo 10.30

MONSTERIN UUSI KESÄDUUNIKONE ROHKAISEE NUORIA KESÄTYÖNHAKUUN

Monster herättelee nuoria seuraavaan kesätyökauteen esittelemällä uuden kesäduunikoneen, jonka avulla voi leikkimielisesti selvittää oman kesätyöntekijätyyppinsä. Humoristisen kyselyn tavoitteena on innostaa nuoria hakemaan kesätyötä, joka on monelle tärkeä ponnahduslauta työelämään.

”Kesätöitä on hyvä etsiä avoimin mielin, erityisesti silloin, jos työkokemusta ei vielä ole. Harvemmin ensimmäiset kesätyöpaikat ovat juuri niitä, minne eniten haluaisi. Niistä saatu kokemus on silti arvokasta. Hakijoita kesätöihin on yleensä runsaasti, mutta erottua voi miettimällä tarkkaan, mitä annettavaa juuri minulla on hakemaani työtehtävään ja tuomalla sen esiin hakemuksessa”, Monsterin eJob Coach Mirva Puranen neuvoo.

Kesäduunikoneen lisäksi Monsterin kesätyösivustolta löytyy tuhansia työpaikkoja sadoilta yrityksiltä sekä erilaisia työnhakuvinkkejä kesätyöntekijöille. Monsterin kesäduunikone ja muut kesätyöhön liittyvät sisällöt löytyvät osoitteessa: http://sivut.monster.fi/kesatyo2015/.

Vuosittain satoja kesätyöpaikkoja nuorille tarjoava Alma Media sekä työnhakupalvelu Monster ovat jo viidettä vuotta mukana pääyhteistyökumppanina edistämässä nuorten työllistymistä Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Kyseessä on Taloudellisen tiedotustoimisto TATin ja T-Median hallinnoima kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja.

Vuonna 2014 kampanjaan osallistui 176 yritystä, jotka tarjosivat 33 000 vastuullista kesätyöpaikkaa. Tänä vuonna tavoitteena on saada mukaan entistä suurempi määrä yrityksiä eri toimialoilta. Tällä hetkellä mukana talkoissa on jo 134 yritystä. Monster tarjoaa kaikille ”Vastuullinen kesäduuni 2015”-kampanjaan osallistuville yrityksille mahdollisuuden julkaista kesätyöilmoituksensa veloituksetta sivustollaan.

Maria Soini, markkinointipäällikkö, Monster, puh. 010 665 2723, maria.soini@monster.fi
Sanna Forsström-Hack, brändi- ja yritysvastuupäällikkö, Alma Media Oyj, puh. 010 665 2574, sanna.forsstrom-hack@almamedia.fi
Päivi Salminen-Kultanen, Vastuullinen kesäduuni 2015-kampanjan projektijohtaja, T-Media Oy, puh. 040 727 9717, paivi.salminen-kultanen@t-media.fi

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee 1 965 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin kolmannes toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2013 liikevaihto oli noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

Monster.fi

Monster on maailman suurin työnhakupalvelu Internetissä ja alan markkinajohtaja myös Suomessa. Monster.fi-sivustolla vierailee keskimäärin 127 000 viikkokävijää eri selaimilta (TNS 2014) ja työpaikkailmoituksia on sivustolla yli 3 000 joka päivä. Monsterin kautta työpaikkoja voi etsiä yli 40 maasta. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (85 %) ja Monster Inc. (15 %).

Lainaukset

Kesätöitä on hyvä etsiä avoimin mielin, erityisesti silloin, jos työkokemusta ei vielä ole. Harvemmin ensimmäiset kesätyöpaikat ovat juuri niitä, minne eniten haluaisi. Niistä saatu kokemus on silti arvokasta. Hakijoita kesätöihin on yleensä runsaasti, mutta erottua voi miettimällä tarkkaan, mitä annettavaa juuri minulla on hakemaani työtehtävään ja tuomalla sen esiin hakemuksessa.
Mirva Puranen, eJob Coach, Monster