Rantapallo.fi:n enemmistöomistus Alma Medialle

Alma Media Oyj                      Lehdistötiedote               1.4.2016 klo 10.30

RANTAPALLO.FI:N ENEMMISTÖOMISTUS ALMA MEDIALLE

Alma Media vahvistaa kuluttajille suunnattua palvelutarjontaansa ja on tänään tehdyllä kaupalla kasvattanut omistustaan Rantapallo Oy:ssä 44:stä 79 prosenttiin osakkeista. Alma Media osti osakkeet TukTuk Media Oy:ltä ja EX VM Oy:ltä. Osapuolet ovat sopineet, ettei kaupan hintaa julkisteta.

Rantapallo.fi on vuonna 2007 perustettu matkailun kokonaisvaltainen verkkopalvelu, jonka tarkoituksena on tarjota tietoa, inspiraatiota ja palveluita matkailusta kiinnostuneille lukijoille. Rantapallossa on alkuvuoden aikana vieraillut 230–300 000 eri selainta viikossa. Rantapallo Oy:n liikevaihto vuonna 2015 oli 1,3 MEUR.

Rantapallo Oy:n perustajaosakas Jani Uljas jää edelleen yhtiön osakkaaksi, mutta luopuu 30. kesäkuuta liiketoiminnan johtamisesta. Uudeksi liiketoimintajohtajaksi on nimitetty Riikka Krenn, joka on toiminut Rantapallo.fi:n päätoimittajana.

Samanaikaisesti Rantapallo Oy on ostanut liiketoimintakaupalla Matkapörssi Oy:n ja LT Lentokeskus Oy:n liiketoiminnot. Matkapörssi on verkossa toimiva matkapalvelu. Matkapörssin sisaryhtiö LT Lentokeskus Oy tarjoa B2B-palveluita matkatoimistoille. Matkapörssin liikevaihto vuonna 2015 oli 3,6 MEUR ja Lentokeskuksen 4,0 MEUR. Ostetun liiketoiminnan todellinen nettoliikevaihto oli vuonna 2015 4,1 MEUR.

”Tavoitteemme on palvella entistä paremmin ja kokonaisvaltaisemmin matkanjärjestäjiä ja matkailusta kiinnostunutta suurta yleisöä. Yhteistyö Iltalehden lifestyle-toimituksen ja Rantapallon kanssa on ollut molempia vahvistavaa jo vuosia”, toteaa IL-Median kustantaja Kari Kivelä.

”Yhteistyö Alma Median kanssa on sujunut erinomaisesti. Rantapallo jatkaa hyvissä käsissä myös omistusjärjestelyjen jälkeen. Odotan innolla, että pääsemme kehittämään Rantapalloa entistäkin paremmin suomalaisia matkailijoita palvelevaksi”, kommentoi Jani Uljas.

Kari Kivelä, kustantaja, IL-Media, puh.  010 665 2032

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.