Mitä pitää tietää, huomioida tai välttää, jotta voi onnistuneesti johtaa palkitsemisen kokonaisuutta?

Kirja Kokonaispalkitsemisen johtaminen. Kirjoittajat Anna Ylikorkala, Anu Hakonen, Niilo Hakonen, Kiisa Hulkko-Nyman. Kustantaja Alma Talent. Julkaisu 6.3.2018.

Tuskin mikään on kalliimpaa, kuin antaa palkitsemisen ohjata väärään suuntaan. Palkat sivukuluineen ovat yritysten ja julkisten organisaatioiden suurimpia, ellei suurin kuluerä. Myös ostaessaan palveluita ja tarvikkeita yritys maksaa merkittävässä määrin toimittajiensa henkilöstökuluja. Palkitseminen on sekä kustannuksiltaan että vaikutuksiltaan strategista. Enemmän huomiota on tarpeen kiinnittää siihen, miten kokonaispalkitsemiselle saadaan enemmän vastinetta ja miten sen avulla vaikutetaan myönteisesti organisaation toimintaan.

Kokonaispalkitsemisen johtaminen -kirjassa kerrotaan mitä kannattaa tietää, jotta voi onnistuneesti johtaa palkitsemisen kokonaisuuksia omassa organisaatiossaan. Siinä käsitellään palkitsemisen kytkentöjä organisaation talouteen, strategiaan, toimintakulttuuriin ja johtamiseen sekä toisaalta työehtosopimuksiin, lainsäädäntöön ja talouden suhdanteisiin. Siinä myös annetaan selkeitä neuvoja, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun tehdään henkilöstön palkitsemiseen liittyviä ratkaisuja. Johdon palkitsemisen erityiskysymyksiä käsitellään lyhyesti omassa luvussaan kirjan lopussa. Palkitsemiseen kannattaa paneutua, sillä se vaikuttaa voimakkaasti organisaation toimintaan ja on monin tavoin tärkeä asia henkilöstölle.

Kirja on kirjoitettu organisaation johdolle, talous-, henkilöstö- ja liiketoimintajohdolle, jotka tekevät palkitsemiseen liittyviä päätöksiä.

Kirjoittajien kokemus kokonaispalkitsemisen kehittämisestä on ainutlaatuinen. Siinä yhdistyy tutkimus, käytännön kehittäminen sekä vahva työmarkkinatoiminnan tuntemus eri aloilta.

Tervetuloa kirjan julkistamisaamiaiselle tiistaina 6.3. klo 8.30-10!

Tilausuudessa pääset keskustelemaan kirjoittajien Kiisa Hulkko-Nymanin, Anna Ylikorkalan, Anu Hakosen ja Niilo Hakosen kanssa palkitsemisen haasteista ja mahdollisuuksista.

Ilmoittaudu mukaan ma 5.3. mennessä: essi.perala@mandatumlife.fi ja mainitse myös mahdollisesta erityisruokavaliostasi.

Paikka: Savoy (Eteläesplanadi 14), 7. krs.

Kokonaispalkitsemisen johtaminen

Anna Ylikorkala, Anu Hakonen, Niilo Hakonen, Kiisa Hulkko-Nyman

ISBN 978-952-14-2947-7

ISBN 978-952-14-2949-1 (verkkokirja)

156 s.,75,00 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet: sisältöpäällikkö Saara Palmberg, saara.palmberg@almamedia.fi, 040 5335589

Kustantaja: Alma Talent, www.pro.almatalent.fi.

Yrityksestä

Alma Mediaan kuuluva Alma Talent julkaisee 19:ää ammatti- ja talouslehteä sekä kustantaa kirjoja. Lisäksi Alma Talent tarjoaa eri alojen ammattilaisille ja yrityksille osaamisen kehittämistä tukevia ja liiketoimintaa kasvattavia palveluja, kuten tapahtumia, koulutusta ja tietopalveluja. Alma Talentin kirjankustantamiseen liittyviä verkkopalveluita ovat Fokus, Verkkokirjahylly ja Suomen Laki. Tiedon tuottamisesta vastaavat aina oman alansa parhaat asiantuntijat.