Pääasia – organisaation psykologinen pääoma -kirja palkittiin kunniamaininnalla

Makke Leppäsen, Ilona Rauhalan ja Annamari Heikkilän teos Pääasia – Organisaation psykologinen pääoma palkittiin kunniamaininnalla Suomen Ekonomien kirjallisuuskilpailussa JEDI 2015 -tapahtumassa 2.2.2015. Pääasia on kirja organisaation psykologisesta pääomasta sekä sen merkityksestä, kehittämisestä ja johtamisesta. Kirjoittajat toteavat: ”Haastavina aikoina ei pitäisi tutkia organisaatioiden asenteita ja ilmapiiriä, vaan johtaa niitä. Huippuorganisaatiot ovat jo oivaltaneet tämän.”

Vuoden 2014 kirjallisuuspalkinnon voitti Sixten Korkmanin Talous ja utopia, ja 6 000 euron tunnustuspalkinnon sai Karl-Erik Michelsenin Kone – Perhe, yrittäjyys ja yritys teollisuuden vuosisadalla. Kirjallisuuspalkinto on ainoa yrityskirjapalkinto Suomessa, ja se jaetaan parhaalle suomalaiselle yrityskirjalle noin kahden vuoden välein. Palkintosumma on 30 000 euroa, joka on sama kuin Finlandia-palkinnossa.

JEDI-tapahtumassa Talentumin kirjailijat olivat hyvin edustettuina. Päivän isäntänä toimii André Noël Chaker, moniosaaja ja vuoden puhuja 2012 sekä Finnish Miracle -kirjan kirjoittaja. Päivän puheenvuorot pitivät Helena Åhman, joka voitti Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinnon vuonna 2012 kirjallaan Mielen johtaminen organisaatiossa, ja Ari Riabacke, jolta on juuri ilmestynyt suomennos kirjastaan Päätöksenteko – uskalla tehdä toisin, jonka hän on kirjoittanut vaimonsa Mona Riabacken kanssa.

Lisätietoja: kustannuspäällikkö Suvi Aalto, suvi.aalto@talentum.fi, 040 342 4745.

Talentum

Yrityksestä

Kauppalehti ja Talentum ovat nyt yhdessä Alma Talent.Monipuolinen mediaperhe, laaja-alainen tietopalvelu,tehokas liiketoiminnan ja osaamisen kehittäjä.Alma Talent Pro tuottaa asiantuntijatyötä tekeville palveluita ammatillisen osaamisen ja ammattitaidon kehittämiseen. Tiedon tuottamisesta vastaavat aina oman alansa parhaat asiantuntijat. Palvelemme erityisesti juridiikan, taloushallinnon, esimiestyön ja johtamisen ammattilaisia. Alma Talent Pron palveluita ovat muun muassa ammattikirjallisuus, Fokus, Verkkokirjahylly, Suomen Laki ja Lakimiesliiton koulutuksen seminaarit.