Sata menestyksen vuotta – kirjat, Oodi suomelle ja ilmaiskonsertti 23.10.

Finnish Miracle - 100 menestyksen vuotta ja The Finnish Miracle - 100 Years of Success

(pokkarit). Kirjoittaja André Noël Chaker. Kustantaja Alma Talent. Julkaisu 23.10.2017

“Kun löysin Suomen 25 vuotta sitten, tämä maa ja sen henki tekivät minuun vahvan vaikutuksen. Suomalaisuudessa on jotakin hyvin erityistä”, sanoo kanadalaissuomalainen lakimies, liikemies, tietokirjailija ja puhuja André Noël Chaker.

Tämän erityisyyden Chaker kirjoitti kuusi vuotta sitten kirjaksi Finnish Miracle – Ihanuuksien ihmemaa (2011 Talentum). Teos on edelleen Alma Talentin historian myydyin kotimainen bisneskirja

Finnish Miracle kasvoi ilmiöksi ja avasi Chakerille mahdollisuuden, jonka toteuttamiseen hän tarttui rohkeasti: yritykset ja organisaatiot eri puolilla Suomea halusivat kuulla suomalaisista onnistumisista, menestystarinoista ja ainutlaatuisuudesta positiivisesta näkökulmasta – faktoilla perusteltuna, tositarinoilla kirkastettuna, ei-syntyperäisen suomalaisen näkemänä ja innostavasti kertomana.

Tällä hetkellä 90 prosenttia André Noël Chakerin työstä on puhumista suomalaisuudesta, suomeksi ja suomalaiselle yleisölle. Tästä hänet on myös kolmesti palkittu. Suomi on Chakerin viides kieli. Mahdoton on mahdollista.

Helsingin tuomiokirkon ilmaiskonsertin kruunaa Finlandia – englanniksi

Maanantaina 23.10. klo 15.00-15-45 Helsingin tuomiokirkossa järjestettävässä Sata menestyksen vuotta -konsertissa saa virallisen ensi-esityksensä Finlandia-hymnin englanninkielinen versio Finlandia – Ode to Finland. Hymnin on englanniksi kääntänyt André Noël Chaker, sovittanut Arttu Takalo ja tuottanut Leri Leskinen.

“Kun mietin, miten voisin parhaiten osoittaa kunnioitustani ja kiitollisuuttani 100-vuotiaalle toiselle kotimaalleni, päätin toteuttaa kaksi mahdottomista ideoistani: levyttää Finlandia-hymnin englanniksi ja järjestää juhlakonsertin. Niiden tavoitteena on kiteyttää Suomen satavuotinen menestystarina yhteen konserttiin, vieläpä yhteen lauluun”, Chaker kertoo ja jatkaa leveästi hymyillen: “Olen todellakin tarvinnut kaikkia kontaktejani ja taitojani niin lakimiehenä, liikemiehenä, puhujana, muusikkona kuin kirjoittajana, jotta levytyksestä ja konsertista on tullut totta.”

Sata menestyksen vuotta -konsertin juontaa Jorma Uotinen, juhlapuhujana on presidentti Tarja Halonen. Konsertissa esiintyvät André Noël Chaker, Timo Kiiskinen, Lumos-kvartetti sekä 100-henkinen Sibelius-lukion kuoro. Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma kokonaisuudessaan löytyy täältä. Konsertti ja Finlandia-levytys ovat osa virallista Suomi 100 -ohjelmaa.

Chakerin ja Lumos-kvartetin Finlandia-hymnin englanninkielisen version epävirallinen ensi-ilta on jo tänään keskiviikkona 18.10. Turun Logomossa järjestettävässä Vuosisadan Kulttuurigaalassa, josta Yle TV1 näyttää osan suorana lähetyksenä.

Finnish Miracle -kirjojen uudistetut juhlapainokset ilmestyvät 23.10.

Suomalaiset ovat suhteellisen lyhyen satavuotisen kansallisen historiansa aikana tehneet monta asiaa oikein. Onnistumisten ja epäonnistumisten kautta Suomi on venynyt todella merkittäviin saavutuksiin. Monet kansainväliset yhteiskunnalliset, taloudelliset ja poliittiset vertailut vahvistavat, että Suomen tarina kansakuntana on menestys.

Finnish Miracle -kirjan ensimmäisen laitoksen julkaisun jälkeen André Noël Chaker on puhunut yli 400 yrityksessä ja organisaatiossa tuhansille ja tuhansille suomalaisille positiivisesta ainutlaatuisuudesta, suomalaisuudesta sekä kehittämästään menestyksen tiekartasta eli Mahdollisuuksien polusta.

Maanantaina 23.10. Suomen juhlavuoden kunniaksi suomeksi ja englanniksi ilmestyvät Finnish Miracle – Sata menestyksen vuotta juhlapainokset sisältävät huomattavan määrän uusia tarinoita, suuria ja pieniä ihmeitä, kaikkialta Suomesta. Torstaina 26.10. näitä tarinoita on mahdollisuus kuulla livenä Messukeskuksessa Helsingin Kirjamessuilla klo 16-16.30 Aleksis Kiven lavalla, jossa Chaker on vieraana.

Uusi kirja syksyllä 2018

Andre Noël Chaker painottaa, että täydellisyys ei ole tavoiteltava asia; rohkeasti itsenä oleminen on. Tämä on myös hyvän puhujan ja hyvän puheen lähtökohta. Chakerin seuraava kirja Puhu tai kuole paneutuu siihen, miten voimme puheen avulla tietoisesti vaikuttaa toisiin ihmisiin. Kirja ilmestyy syksyllä 2018 Alma Talentin kustantamana.

Andre Noël Chaker on kanadalaissyntyinen lakimies, liikemies ja tietokirjailija, joka on asunut Suomessa 25 vuotta. Ennen oman yrityksensä C&C Global Advocates Oy:n perustamista Chaker toimi lähes kymmenen vuotta Veikkaus Oy:n johtajana ja neuvonantajana sekä kaksi vuotta yleisurheilun vuoden 2005 maailmanmestaruuskilpailujen laki- ja protokolla-asioiden johtajana.

Legenda kuuluu, että André on puhunut ja laulanut Suomeen kisoja ja tapahtumia. Hänet on palkittu Vuoden Puhujana 2012 (Speakersforum), Vuoden Puhujana ja Juontajana 2014 (Evento Awards) ja jälleen Vuoden Juontajana 2015 (Speakersforum). Chaker on ehdolla Speakersforumin Vuoden Puhujaksi myös 2017. Hänet tunnetaan myös muusikkona. Espoossa asuvalla Chakerilla on suomalainen vaimo ja kaksi lasta. Omien sanojensa mukaan, hän on ainutlaatuinen mamu, joka muutti kylmästä lämpimämpään.

Tiedotteen laatinut noo&logos.

Lisätiedot: André Noël Chaker 050 502 0078, andre@chaker.fi

Haastattelut: Andre Noël Chaker tai Mia Salo

Arvostelukappaleet: noo&logos, Mia Salo 040 585 1158, mia.salo@noologos.fi

Kustantaja: Alma Talent

Kustannustoimittaja Liisa Poikolainen 040 342 4767, liisa.poikolainen@almamedia.fi

Sisältöpäällikkö Suvi Aalto 040 342 4745, suvi.aalto@almamedia.fi

Alma Talent

Alma Talent on monipuolinen mediaperhe, laaja-alainen tietopalvelu sekä tehokas liiketoiminnan ja osaamisen kehittäjä. Tuotamme vaikuttavia sisältöjä talouden, juridiikan, johtamisen, HR:n, myynnin ja markkinoinnin, teknologian ja terveydenhuollon ammattilaisille. Toimimme monikanavaisesti ja kansainvälisesti. Päätuotteitamme ovat mediasisällöt, kirjat, verkkopalvelut, tapahtumat ja koulutukset.