Tätä ei voi feikata - mielipidejohtajuuteen tarvitaan ihmisiä, faktoja ja tunteita

Digitalisoitunut maailma tarjoaa uusia keinoja luoda kiinnostusta, haluttavuutta ja brändiä. Uusi kirja kertoo, mitä nämä keinot ovat ja miten niitä käyttämällä saavutetaan tavoite – mielipidejohtajuus.

"Pystyt luomaan kilpailuetua pyrkimällä toimialasi vankkumattomaksi asiantuntijaksi eli mielipidejohtajaksi”, Jarkko Kurvinen lupaa. “Mielipidejohtajia ei ole jonoksi asti. Uskalla erottautua ja näytä suunta toimialallesi."

Mielipidejohtajuus ei kuitenkaan synny itsestään. Keskeisiä vaikuttamisen keinoja ovat sisältömarkkinointi ja sisäinen markkinointi. Pelkkä osaaminen tai faktat eivät riitä, vaan tarvitaan innostusta ja tunteen paloa. Lauri Sipilä korostaa, että olennaista on saada koko organisaatio mukaan.

”Ei riitä, että ihmisille kerrotaan faktat. Kommunikaation on oltava kaksisuuntaista”, Lauri Sipilä korostaa ja lisää, että sirkustemput eivät toimi. Tasa-arvoinen, molemminpuolista arvostusta osoittava vuoropuhelu on ainoa todellinen tapa saada ihmiset mukaan.

”On käsittämätöntä rahan haaskaamista aloittaa järeitä mediakampanjoita, jos ei omaa joukkuetta ole valmennettu valmiiksi. Valmentaminen on mitä suurimmassa määrin hengen luomista. Voittajajoukkueella on spiritti kohdallaan, ja se näkyy asiakkaalle.”

"Mielipidejohtajuuden lopullinen tavoite on menestyminen markkinoilla. Kannattaa luopua kilpailijoiden peesaamisesta ja hintakilpailusta. On raivattava oma polku asiantuntijana katsomalla toimintaa asiakkaan silmin. Osaaminen pitää viestiä asiakkaan kielellä."

Mielipidejohtajuuden tuloksena saat tapaamispyyntöjä kuin tyhjästä, asiakkaan ongelmasta alkavia keskusteluita, parempaa hintaa kovassakin kilpailutilanteessa ja maaliin meneviä kauppoja. Kirjan lukuisat esimerkit tuovat mielipidejohtajan aseman tavoittelun käytännön tasolle. Opit periaatteita, joilla yritys nousee itseään isommaksi markkinoilla.

Jarkko Kurvinen on markkinointitoimisto Plutoni Oy:n toimitusjohtaja, kouluttaja ja sisältömarkkinoija. Hän toimii asiakasyrityksissään ulkoistettuna markkinointipäällikkönä ja markkinoinnin toteutuskumppanina. Jarkon aiempi kirja Blogimarkkinointi palkittiin vuoden 2011 parhaana markkinointikirjana MTL:n Kultasulkapalkinnolla.

KTM Lauri Sipilä on MARK Suomen Markkinointiliitto r.y:n toimitusjohtaja. Hän on toiminut myös mm. mainostoimistojen toimitusjohtajana, markkinatutkijana, markkinointikonsulttina, yritysten hallitusten jäsenenä ja vierailevana luennoitsijana useilla areenoilla.

Lisätietoa: Jarkko Kurvinen, jarkko.kurvinen@plutoni.fi, puh. 044 347 9344, Lauri Sipilä, lauri.sipila@mark.fi, puh. 040 503 4313, ja kustannustoimittaja Liisa Poikolainen, liisa.poikolainen@talentum.fi, puh. 040 342 4767.

Arvostelukappalepyynnöt: kirjat@talentum.fi

Jarkko Kurvinen, Lauri Sipilä

MIELIPIDEJOHTAJA

Voittajan resepti toimialasi valloitukseen

978-952-14-2164-8, pehmeäkantinen

978-952-14-2165-5, sähkökirja

Mielipidejohtaja-kirjan julkistamistilaisuus ti 6.5.

Tervetuloa Mielipidejohtaja-kirjan julkistamistilaisuuteen tiistaina 6.5.2014 klo 8.30 Talentumille (Itämerenkatu 23, Helsinki).

Varsinainen ohjelma on klo 8.50-10.15.

Tilaisuudessa sisäisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin poltetta ja tekemisen meininkiä tuovat esille

•  Teemu Nuutinen, joka on tunnettu kasvuyrittäjyyden ja myynnin sanansaattaja

•  Ville Tolvanen, joka on intohimoinen yritysmuotoilija, strategi ja sparraaja sekä

•  Veli-Pekka Ääri, joka on SOK:n markkinointijohtaja.

Talentum

Osoite: Itämerenkatu 23, 00180 Helsinki Puhelin: 020 442 4100 www.talentum.com

Lainaukset

”Yritykset tarvitsevat täysin uudenlaisia ideoita kilpailuedun rakentamiseksi. Tämä kirja tarjoaa todella laajan ja konkreettisen kirjon keinoja, joiden avulla yritykset ja johtajat voivat lunastaa paikkansa mielipidejohtajina.”
Kari Korkiakoski, Futurelaboratory Oy
”Kirja kuvaa hienosti muuttuneen, digitalisoituneen, maailman vaatimuksia ja keinoja luoda kiinnostusta, haluttavuutta, brändiä, asiakassuhteita sekä uusia asiakkuuksia ja liidejä – – Pakkolukemista läpi koko organisaation ja kaikenkokoisissa yrityksissä, erinomaisia esimerkkejä, työkaluja ja tehtävälistoja. ’Publish or perish’ todella on nyt keskeinen kilpailu- ja erottautumistekijä!”
Mika Raulas, partneri ICMI oy & Steeri Oy, perustaja ja puheenjohtaja DiViA, Digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin foorumi, Aalto EE