Vaivaako johtoryhmätyöskentelyä luuloterveys?

Näennäisesti kaikki ehkä on kunnossa, mutta johtoryhmää saattaa vaivata joryhuimaus, salaseurahalvaus tai kokoussyndrooma. Tai ehkä valtasyyhy tai siilotulehdus vie terää toiminnalta? Miten silloin voidaan keskittyä edistämään yrityksen menestystä?

”Useimpien johtoryhmien suurin riesa on luuloterveys. Se aiheuttaa ajattelemattomuutta, joka puolestaan ruokkii johtoryhmien sisällä tuloksia nakertavia tauteja”, Johtoryhmästä tähtijoukkue -kirjan kirjoittajat Vesa Ristikangas ja Tapani Rinne väittävät.

Johtoryhmästä tähtijoukkue tarjoaa aivan uudenlaisen, laajakirjoisen antibiootin lailla vaikuttavan näkemyksen johtoryhmien parantamiseen.

”Kun luet tämän kirjan, sinulle syntyy selkeä käsitys siitä, miten johtoryhmä tekee kehittymismatkaansa tähtijoukkueeksi. Lähteminen ei aina ole helppoa. Kehittyminen on aina luopumista vanhasta, ja askel uuteen tuntemattomaan on iso. Se vaatii johtoryhmältä rohkeutta ja paljon työtä”, organisaatiotohtorit vakuuttavat.

Lähdön mahdollistamiseksi on tiedostettava painovoimatekijät, joka pitävät kiinni totutuissa toiminnoissa. Uutta ajattelua herätetään systeemisyydellä. Johtoryhmän käytännöt varmistavat yhteisen ajankäytön tehokkuuden ja olennaisten sidosryhmien äänien huomioinnin päätöksenteossa.

Seuraava aste on se, että johtoryhmä toimii ryhmänä. Silloin voin keskittyä siihen, miten ryhmä pystyy vaikuttamaan organisaatiossa.

Konkreettiset menetelmät ja ajattelua rikastavat teoriat yhdistyvät kirjassa viihdyttävästi esimerkkeihin ja vankkaan kokemustietoon. Tähtijoukkue nostaa yhteistyönsä uudelle tasolle ja se näkyy myös tuloksissa!

Vesa Ristikangas on toiminut pitkään johdon coachina ja johtoryhmien kehittäjänä. Hän johtaa sisaryhtiöitä BoMentis Oy:tä ja Coaching House Finland Oy:tä. Tapani Rinne on kokenut yritysvalmentaja ja senior coach, joka on toiminut pitkään myös johtotehtävissä.

Lisätietoa: Vesa Ristikangas, puh. 040 503 3111, vesa.ristikangas@bomentis.fi, Tapani Rinne, puh.040 503 2131, tapani.rinne@coachinghouse.fi, sekä kustannustoimittaja Liisa Poikolainen, puh. 040 342 4767, liisa.poikolainen@talentum.fi.
Arvostelukappalepyynnöt: laura.kauppinen@talentum.fi

Vesa Ristikangas, Tapani Rinne

JOHTORYHMÄSTÄ TÄHTIJOUKKUE

978-952-14-2107-5, kovakantinen

978-952-14-2108-2, sähkökirja

Talentum

Osoite: Itämerenkatu 23, 00180 Helsinki
Puhelin: 020 442 4100
www.talentum.com

Lainaukset

Useimpien johtoryhmien suurin riesa on luuloterveys. Se aiheuttaa ajattelemattomuutta, joka puolestaan ruokkii johtoryhmien sisällä tuloksia nakertavia tauteja.
Vesa Ristikangas ja Tapani Rinne