• Alma Talent/

Vuorovaikutus johtajan työssä -kirjan julkistamistilaisuus keskiviikkona 1.3.2017 kello 8–10 Alma-talossa

Hyvä vuorovaikutus näkyy organisaation tuloksessa, työntekijöiden tyytyväisyydessä ja työpaikan ilmapiirissä.

Mitä on hyvä vuorovaikutus? Miten johtajat näkevät vuorovaikutuksen omassa työssään? Miten he kehittävät omaa osaamistaan? Näihin kysymyksiin vastaa uutuuskirja Vuorovaikutus johtajan työssä.

Johtajan työssä vuorovaikutus on ennen kaikkea tavoitteellista. Puhumalla, kuuntelemalla ja vaikkapa tviittaamalla johtaja näyttää suuntaa ja asettaa tehtäviä, innostaa ja motivoi sekä palkitsee hyvästä työstä. Onnistuessaan tämä näkyy organisaation tuloksessa, työntekijöiden tyytyväisyydessä ja työpaikan ilmapiirissä.

"Johtajan vuorovaikutusosaaminen on aina ollut tärkeää, mutta sosiaalinen media on entisestään lisännyt sekä vuorovaikutuksen määrää että johtajalta vaadittavien taitojen kirjoa", Pekka Isotalus sanoo.

"Myös työelämän muutos lisää paineita. Vaikka robotit tekisivätkin rutiinitehtävät, ihmisille jäävät luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä vaativat tehtävät. Niiden onnistumisessa vuorovaikutuksen merkitys on suuri”, Hanna Rajalahti jatkaa.

Vuorovaikutus johtajan työssä -kirja korostaa, että yhtä lailla kuin johtajaksi kehitytään, myös vuorovaikutustaidot ovat kehittämisen tulos – eivät synnyinlahja. Ensimmäiseksi kannattaa kiinnittää huomiota omiin vuorovaikutustaitoihin ja arvioida, mitä osaa hyvin ja missä on kehittämistä. Tähän kirja antaa myös vertaistukea: kolmetoista johtajaa kertoo omasta vuorovaikutustyylistään, onnistumisista ja opettavista tilanteista.

Teoriatieto, haastattelut ja niiden synteesi auttavat lukijaa hahmottamaan omaa vuorovaikutusosaamistaan, korjaamaan puutteitaan ja tehostamaan vahvuuksiaan. Kirja tarkastelee aihetta johtamisen ja esimiestyön näkökulmasta, mutta samat opit pätevät kaikkiin yrityksissä, julkisella sektorilla ja muissa organisaatioissa työskenteleviin.

Tervetuloa julkistamistilaisuuteen

Paikka: Alma-talo, Alvar Aallon katu 3 C.

Aika: keskiviikko 1.3.2017 klo 8–10.

Ohjelma: Paneelikeskustelu, johon osallistuvat pääjohtaja Päivi Kärkkäinen Kansallisoopperasta, johtaja Asta Sihvonen-Punkka Fingridistä ja toimitusjohtaja Tuomas Syrjänen Futuricesta.

Aamiaistarjoilun järjestämiseksi pyydämme ilmoittautumaan täällä.

Kirjoittajat

Hanna Rajalahti, VTT, toimii Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa yliopettajana ja vastaa viestinnän johtamisen ylemmästä ammattikorkeakouluohjelmasta. Ennen opettajan uraansa hän työskenteli pitkään Talouselämässä taloustoimittajana ja toimituksen esimiestehtävissä.

Pekka Isotalus, FT, työskentelee puheviestinnän professorina Tampereen yliopiston Viestintätieteiden tiedekunnassa. Hän on tutkinut esimerkiksi vuorovaikutusta eri ammateissa sekä poliitikkojen mediaosaamista. Näistä aiheista myös toimittajat kysyvät usein hänen kommenttejaan

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:

Pekka Isotalus, Pekka.Isotalus@staff.uta.fi, puh. 050 360 5221

Hanna Rajalahti, Hanna.Rajalahti@haaga-helia.fi, puh. 040 488 7269

Kustannustoimittaja Liisa Poikolainen, liisa.poikolainen@almamedia.fi, puh. 040 342 4767

Arvostelukappalepyynnöt: liisa.poikolainen@almamedia.fi

Vuorovaikutus johtajan työssä