Altia ja Treasury Wine Estates yhteistyöhön viinien maahantuonnissa

Altia ja Treasury Wine Estates ovat tehneet jakelusopimuksen viinien maahantuonnista Suomessa. Altia aloittaa alkusyksystä 2017 Treasury Wine Estatesin viiniportfolion eksklusiivisena edustajana Suomen vähittäis- ja ravintolamyynnissä.

Australian pörssiin listattu Treasury Wine Estates tunnetaan muun muassa Penfolds ja Lindeman’s -viinibrändeistään.

– Treasury Wine Estates on yksi maailman suurimmista viinitaloista, ja heidän kattava portfolionsa täydentää erinomaisesti Altian viinisalkkua. Lähdemme innolla yhteistyössä kehittämään Treasury Wine Estatesin vahvoja tuotemerkkejä Suomen markkinalla, sanoo Altian viinikategoriasta Suomessa vastaava Nina Jansson.

– Altia on yksi Suomen johtavista ja suurimmista viinimaahantuojista, joten olemme tyytyväisiä voidessamme aloittaa yhteistyön heidän kanssaan. Altia on osoittanut, että heillä on vahva ymmärrys tuotteista ja markkinasta, mikä luo hyvät edellytykset maailmankuulujen brändiemme myynnin kasvattamiselle Suomessa. Yhteistyömme mahdollistaa meille tuotevalikoimamme aseman kehittämisen sekä uudet lanseeraukset Suomen markkinalla, sanoo Treasury Wine Estatesin Euroopan toimitusjohtaja Tom King.

Treasury Wine Estates on yksi maailman suurimmista viinitaloista, ja yhtiö on listattu Australian pörssiin. Treasury Wine Estatesin palkittu tuoteporfolio koostuu yli 70 brändistä, joita ovat muun muassa Penfolds, Lindeman’s, Beringer, Blossom Hill, Matua, Rawson’s Retreat, Rosemount Estate, Stags’ Leap, Wolf Blass ja Yellowglen. www.tweglobal.com

Nina Jansson, Category Director Wines, Altia, p. 040 724 4482, nina.jansson@altiagroup.com

Niina Ala-Luopa
+358 400 728 957