Altia voitti Grand Effien Koskenkorva Vodkan brändiuudistuksella

Altian vientibrändi Koskenkorva Vodka voitti arvostetuimman palkinnon Effie Awards Finland 2017 -kilpailussa. Grand Effie -tunnustus tuli Koskenkorva Vodkan brändiuudistuksen markkinointiviestinnästä. Kampanjan toimistona oli Bob the Robot.

Altia voitti markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finland 2017 -kilpailun. Pääpalkinto Grand Effie myönnettiin Koskenkorva Vodkan brändiuudistuksen markkinointiviestinnästä, jonka Altia on toteuttanut yhteistyössä Bob the Robot -toimiston kanssa.

Koskenkorva Vodka on Altian vientibrändien kärkeä. Uudistunut brändi ja markkinointiviestintä ovat poikineet kansainvälistä huomiota ja uusien markkinoiden avauksia. Koskenkorva Vodkan vienti aloitettiin muun muassa Yhdysvaltoihin syksyllä 2017. Yhteensä sitä viedään noin 30 maahan.

”Tämä on upea tunnustus Altian brändimarkkinoinnille. Suomalaiset alkoholijuomat menestyvät vientimarkkinoilla aitoudella, puhtaudella ja omaperäisyydellä. On hienoa, että myös markkinointiviestintäämme palkitaan erottuvana ja laadukkaana”, kertoo Altian väkevien juomien markkinointijohtaja Suvi Reinikkala.

MTL:n tuomariston tarkemmat perustelut: https://mtl.fi/effie/case/2017/koskenkorva-vodka-village-grand

Effie on kansainvälinen kilpailu, jota järjestetään 42 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Kilpailussa mitataan sekä markkinoinnin tuloksellisuutta että luovuutta.

Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja
Puh. 040 767 0867

Altia on yksi Pohjoismaiden ja Baltian johtavista alkoholijuomataloista, joka valmistaa, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä sekä väkeviä alkoholijuomia. Vastuullisuus on meille keskeinen liiketoiminnan tekijä. Haluamme luoda ja kehittää uudenlaista, modernia ja vastuullista juomakulttuuria. Liikevaihtomme oli 356,6 miljoonaa euroa vuonna 2016, ja työllistämme noin 800 henkeä. Tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Koskenkorva, Jaloviina, Valhalla, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Tutustu verkkosivuihimme www.altiagroup.fi. Lisää tietoa myös www.viinimaa.fi ja Twitter @AltiaFI