Nimitys: Suvi Reinikkala Altian väkevien brändien markkinointijohtajaksi

Altia on nimittänyt Suvi Reinikkalan väkevien alkoholituotteiden markkinointijohtajaksi konsernin brändimarkkinointiin. Reinikkalan tiimi vastaa vodkien, akvaviittien ja konjakkien tuotemerkeistä, joista tärkeimpiä ovat Koskenkorva, O.P.Anderson, Larsen, Renault, Xanté ja Valhalla.

Reinikkala raportoi Altia-konsernin markkinointijohtaja ja johtoryhmän jäsen Kirsi Puntilalle.

”Pohjoismainen juomakulttuuri kehittyy kestävään ja vastuulliseen suuntaan – miedot vaihtoehdot ja laatu määrän sijaan korostuvat. Altia haluaa johtaa tätä muutosta, mikä vaatii entistä enemmän uskallusta innovoida myös väkevien juomien kategoriassa.  Kaiken keskiössä on Altian ainutlaatuinen kuluttajaymmärrys Pohjoismaiden markkinoilta”, Reinikkala kertoo.

Reinikkalalla on vahva kokemus globaalien kuluttajabrändien rakennuksesta mm. L’Oréaliltaja PepsiCo’lta. Aiemmin Reinikkala on toiminut Altialla category brand managerina.

”Suvi on dynaaminen ja strateginen markkinoinnin ja myynnin ammattilainen. Hän on voimakkaasti kehittänyt perinteisen mainonnan sijaan inbound-markkinointia sekä hyödyntänyt digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. On hienoa osoittaa Suville lisää vastuuta kehittäessämme toimintaamme pohjoismaisena johtavana juoma-alan bränditalona”, Kirsi Puntila sanoo.

Kirsi Puntila
SVP, Marketing Altia Oyj
Puh. + 358 40 509 7061

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomatalo, joka valmistaa, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä sekä väkeviä alkoholijuomia. Altian pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja Suomen tuotantolaitokset Rajamäellä ja Koskenkorvalla. Vastuullisuus on Altialle keskeinen liiketoiminnan tekijä. Haluamme edistää modernia, vastuullista pohjoismaista juomakulttuuria. Ympäristövastuuta toteutamme muun muassa omalla biovoimalaitoksella Koskenkorvan tislaamolla. Liikevaihtomme oli 356,6 miljoonaa euroa vuonna 2016 ja työllistämme noin 830 henkeä. Altian omistaa Suomen valtio. Omiin brändeihimme kuuluvat mm. Blossa, Chill Out, Koskenkorva, Larsen, Renault, O.P. Anderson, Valhalla ja Xanté. Lisää tietoa: www.altiagroup.fi ja Twitter @AltiaFI