Digitalisaatio & Diversiteetti - Inspire kesätapahtuma Helsingissä

Report this content

Keskiviikkona kesäkuun 3. päivänä, Alumnin Helsingin toimisto järjesti Inspire-verkostolleen kesätapahtuman, jossa suomalaiset naishallitusammattilaiset kokoontuivat keskustelemaan digitalisaatiosta ja sen luomista muutoksista.

Keskustelua johti Sanoma Groupin Merja Karhapää, jonka omat kokemukset digitalisaation vaikutuksista ja näkemykset tulevaisuuden haasteista loivat pohjan vilkkaalle keskustelulle. Uusien ajattelumallien ja rohkean asenteen tärkeys, sekä työkulttuurin muutoksen ymmärtäminen digitaalisuuden johtamisessa, nousivat keskustelussa esiin useaan otteeseen. Samalla kun perinteiset yrityssektorit katoavat ja työn määrittely muuttuu, on tärkeää pyrkiä sopeutumaan uusiin ilmiöihin. Yritykset eivät voi enää odotella ympäristön asettumista ja normalisoitumista, sillä jatkuva muutos ja ”kaaostila” ovat yrityksille uusia normeja. Hallitusten ja johtoryhmien on pystyttävä huomioimaan erilaisia näkökulmia ja skenaarioita; parhaiten tämä toteutuu luomalla monimuotoisia ryhmiä erilaisista ihmisistä. Hallitusten ja johtoryhmien haasteena on se, ettei tulevaisuutta voida ennustaa nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Joustavuus ja oikea asenne nousevat minkä tahansa liiketoiminnan ydinominaisuuksiksi ja tulevaisuuden menestystekijöiksi.

Tilaisuudesta lähdettiin useiden uusien ideoiden sekä kiinnostavien uusien kontaktien saattelemana. Kiitos kaikille osallistuneille!

Anna Kaskeala-Moore, Konsultti, Alumni Finland

anna.kaskeala-moore@alumniglobal.com