Amnestyn ilta ihmisoikeuksille 10.12.

Tiedotusvälineiden tapahtumakalentereihin
2.12.2015

Ihmisoikeusjärjestö Amnesty International juhlistaa kansainvälistä ihmisoikeuksien päivää torstaina 10.12. Bar Dubrovnikissa Helsingissä.

Amnestyn kansainvälinen Kirjeitä vapaudelle -kampanja huipentuu torstaina 10. joulukuuta. Kansainvälisen ihmisoikeuksien päivän kunniaksi nostamme maljan ja muistamme ihmisoikeuspuolustajia ympäri maailmaa.

Ihmisoikeuksien illan musiikista vastaavat multi-instrumentalisti Jimi Tenor ja samana iltana uuden Rauhan laulu -singlensä julkaiseva Viitasen Piia .

Amnestyn jokavuotisessa Kirjeitä vapaudelle -kampanjassa on marraskuusta lähtien kerätty nimiä vaarassa olevien ihmisten puolesta. Tänä vuonna kampanjan puitteissa on voinut vedota muun muassa Burkina Fason, El Salvadorin, Kreikan, Meksikon ja Saudi-Arabian ihmisoikeustilanteen parantamiseksi. Allekirjoituksia on kertynyt kymmeniä tuhansia ympäri maailmaa.

Amnestyn Kirjeitä vapaudelle -ilta torstaina 10.12. klo 17-21 Dubrovnik Lounge & Lobbyssa (Eerikinkatu 11, Helsinki). Vapaa pääsy, tervetuloa!

Tapahtuma Facebookissa:

Kirjeitä vapaudelle -kampanja

Yrityksestä

Amnesty International on maailman suurin ihmisoikeusjärjestö, jonka toiminta perustuu yksittäisten ihmisten tuelle. Amnestylla on yli 3 miljoonaa tukijaa yli 150 maassa eri puolilla maailmaa. Järjestöllä on ollut merkittävä rooli kidutuksen kieltämisessä kaikkialla maailmassa, kansainvälisen rikostuomioistuimen perustamisessa ja kuolemantuomion käytön merkittävässä vähentymisessä. Amnestyn Suomen osasto on yksi vanhimmista Amnesty Internationalin osastoista. Se perustettiin vuonna 1967. Amnestylla on Suomessa noin 40 000 tukijaa. Amnestyn tehtävänä on tehdä ihmisoikeudet tunnetuiksi, tutkia vakavia ihmisoikeusloukkauksia sekä kampanjoida niitä vastaan kaikkialla maailmassa. Tavoitteenamme on maailma, jossa Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusjulistuksessa lausutut oikeudet ja vapaudet toteutuvat kaikille ihmisille.