Amnestyn vaalipaneeli Tampereella: Korkea aika inhimillisemmälle Suomelle!

Ihmisoikeusjärjestö Amnesty International järjestää lauantaina 28. maaliskuuta Vapriikissa vaalipaneelin, jossa tentataan kansanedustajaehdokkaita ihmisoikeuksista.

Amnestyn eduskuntavaalikampanja Korkea aika saapuu Tampereelle maaliskuun viimeisenä viikonloppuna. Kampanjassa haastetaan kansanedustajaehdokkaita sitoutumaan inhimillisempään päätöksentekoon, joka turvaa naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen työn rahoituksen ja kunnioittaa transihmisten ja Suomeen tulevien ulkomaalaisten oikeuksia.

Amnestyn eduskuntavaalikampanjan päätapahtumassa Tampereella kuullaan, miten puolueet ja Pirkanmaan kärkiehdokkaat ovat sitoutuneet ihmisoikeuksiin. Amnesty järjestää lauantaina 28. maaliskuuta paneelikeskustelun, jossa ovat mukana kansanedustajaehdokkaat Tiina Elovaara (PS), Riitta Haapala (KD), Anna-Kaisa Heinämäki (Vihr.), Pauli Kiuru (Kok.), Anna Kontula (Vas.), Sanna Marin (SDP) ja Jouni Ovaska (Kesk.).

Paneelin vetää toimittaja Nina Malmberg . Mukana kommentoimassa on myös Amnestyn ihmisoikeustyön asiantuntijoita ja aktivisteja.

Amnestyn kevätseminaari ja vuosikokous järjestetään Tampereella 28.–29. maaliskuuta.

Amnestyn ihmisoikeuksiin keskittyvä Nyt on korkea aika inhimillisemmälle Suomelle! - vaalipaneeli lauantaina 28.3. klo 10.45–12.15 Vapriikissa (Alaverstaanraitti 5, Tampere). Vapaa pääsy.

Tapahtuma Facebookissa:

Amnestyn Korkea aika -eduskuntavaalikampanja verkossa: www.amnesty.fi/vaalit

Niina Laajapuro
Ihmisoikeustyön johtaja
niina.laajapuro@amnesty.fi

Yrityksestä

Amnesty International on maailman suurin ihmisoikeusjärjestö, jonka toiminta perustuu yksittäisten ihmisten tuelle. Amnestylla on yli 3 miljoonaa tukijaa yli 150 maassa eri puolilla maailmaa. Järjestöllä on ollut merkittävä rooli kidutuksen kieltämisessä kaikkialla maailmassa, kansainvälisen rikostuomioistuimen perustamisessa ja kuolemantuomion käytön merkittävässä vähentymisessä. Amnestyn Suomen osasto on yksi vanhimmista Amnesty Internationalin osastoista. Se perustettiin vuonna 1967. Amnestylla on Suomessa noin 40 000 tukijaa. Amnestyn tehtävänä on tehdä ihmisoikeudet tunnetuiksi, tutkia vakavia ihmisoikeusloukkauksia sekä kampanjoida niitä vastaan kaikkialla maailmassa. Tavoitteenamme on maailma, jossa Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusjulistuksessa lausutut oikeudet ja vapaudet toteutuvat kaikille ihmisille.