YMPÄRISTÖSERTIFIOITU MAP SUOMI OY

Map Suomi Oy on ensimmäinen paperitukkukauppa Suomessa, jolle on myönnetty molemmat,
PEFC- ja FSC C-o-C -sertifikaatit. Sekä PEFC-sertifikaatti (nro 5472-01) että FSC C-o-C -sertifikaatti(SQS-COC-100282) takaavat sen, että kyseisillä merkeillä varustetuissa papereissa ja kartongeissa raaka-aineet ovat peräisin kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti hoidetuista metsistä.

"Haluamme kantaa oman ympäristövastuumme liiketoiminnassamme. Yhteistyökumppaneiltamme vaadimme ympäristöasioiden huomioimista ja itse huomioimme ympäristön energiakulutuksesta materiaalien kierrätykseen. Mutta vähintään yhtä tärkeää meille on tarjota ympäristöystävällisiä tuotteita, joiden alkuperän tunnemme. Kun ympäristösertifioitujen tuotteiden ketju jatkuu tukkuriltakin eteenpäin sertifioituna, voi painotuotteiden tilaaja luottaa saavansa valvotun materiaalin käyttöönsä", kertoo Map Suomen toimitusjohtaja Jukka Silventola.

"Ympäristöystävällisyys on nousemassa yhä tärkeämmäksi arvoksi teknisten ominaisuuksien rinnalle.
Ei pelkästään sertifikaatit vaan myös hiilijalanjälki ja muut ympäristöä tukevat järjestelmät.
Ympäristöasiat ovat tärkeitä, mutta myös monitahoisia asioita, sillä on otettava huomioon niin monta näkökulmaa. Siksi ympäristöystävällisen paperin valinta voi olla joskus vaikeaa. Tässä haluamme auttaa asiakkaitamme kouluttamalla ja konsultoimalla", kertoo teknisen palvelun päällikkö Esa Silvennoinen.

Kuvateksti:
Esa Silvennoinen vastaanotti Map Suomi Oy:lle myönnetyn PEFC-sertifikaatin.