Apetitin Kasvimaani-palvelu on toimittanut Kasvisboxeja ympäri Suomen jo vuoden ajan!

Apetitin Kasvimaani-palvelun ensimmäisestä toimitetusta Kasvisboxista on nyt kulunut yksi vuosi. Ensimmäisen Kasvisboxin jälkeen Kasvimaanin lähetyksissä on toimitettu jo yli 50 eri kasvis- ja hedelmälajiketta innokkaille kasviskokeilijoille. Kasvimaani on verkkopalvelu, josta voi tilata Apetitin sopimusviljelijöiden ja muiden kumppaneiden viljelemiä kasviksia suoraan kotiovelle.

Kasvimaani on nykyiseen kaupunkielämään sovitettu tapa hankkia kasviksia helposti ja samalla palata aikaan, jolloin ne hankittiin tutuilta viljelijöiltä tilalta tai torilta.

- Kasvimaania perustettaessa lähtökohtana oli paitsi helpottaa ja monipuolistaa ihmisten kasvisten käyttöä, myös edistää satokausiajattelua ja tuoda palvelun kautta viljelijöitä esille, jolloin ihmiset pääsevät seuraamaan, mistä heidän kasviksensa oikeasti tulevat, Apetitin liiketoiminnan kehityspäällikkö Leena Helminen.

Alun perin Kasvisboxeja olikin tarkoitus toimittaa vain kotimaisen satokauden ajan.

- Kotimaisen satokauden lähestyessä loppuaan teimme kyselyn tilaajilta siitä, minkälaista sisältöä he Kasvisboxeihinsa haluaisivat. Saamiemme vastausten perusteella Kasvimaanin toimituksia lähetettiin ympäri vuoden, kun valikoimiin lisättiin muun muassa erilaisia eksoottisia hedelmiä, Helminen kertoo.

”Kiva tietää, mistä kasvikset tulevat!”

Kasvimaanin avulla halutaan monipuolistaa ruokavaliota ja arkikäytössä olevaa kasvisvalikoimaa. Kasvisboxeissa onkin usein ollut tuttujen kasvisten eri lajikkeita piristämään kokkailuhetkiä ja tuomaan uusia makukokemuksia. Esimerkiksi eriväriset porkkanat ovat herättäneet paljon huomiota, samoin punajuuren sisarukset kelta- ja raitajuuret. Boxeissa on matkannut myös sokerijuurikasta.

Kasvisboxien värikäs sisältö auttaa tutustumaan uusiin kasviksiin palveluun kuuluvien käyttövinkkien, reseptien ja tarinoiden avulla.

- Apetitin missio on luoda kasviksista hyvinvointia. Haluamme helpottaa ihmisiä lisäämään kasvisten käyttöä, ja Kasvimaani on palveluna juuri tätä: jännittävä ja uusiin kokeiluihin rohkaiseva tapa nauttia kasviksista, Helminen sanoo.

Kasvimaanista sanottua:

”Tykkään siitä, että kasvikset tulevat suoraan kotiin. Laatikossa on erilaisia tuoreita kasviksia, joita ei välttämättä tulisi itse ostettua kaupasta. Kasvisboxin sisältö on auttanut lisäämään ja monipuolistamaan kotimaisten kasvisten käyttöä.”

”Tänään tuli lisää ihanuuksia suoraan kotiovelle! Oon ihan rakastunut tähän palveluun!”

”Kiva tietää, mistä kasvikset tulevat! Tiedän kasvisteni tarinan ja oikein odotan jo seuraavaa boxia. Siinä on tulossa mm. Pablo-punajuurta Sunin tilalta ja Gowrie-lanttua Räpin tilalta.”

Kasvimaani.fi lyhyesti

• Satokauden kotimaiset kasvikset suoraan kotiovelle
  • Kasvikset Apetit-sopimusviljelijöiltä ja muilta kumppaneilta
  • Kasvisboxin saa kotiin joko kerta- tai kestotilauksena