Atea osti DemiDoon ja vahvistaa ratkaisutarjontaansa tietoturvaosaamisella

LEHDISTÖTIEDOTE 8.7.2011 – Atea Finland on ostanut tietoturvayhtiö DemiDoon koko osakekannan. Tällä yritysostolla vahvistamme Atean tietoturvaosaamista ja palvelutarjontaa Suomessa merkittävästi, sanoo toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

”Tietoturvan merkitys ja kysyntä osana ICT-kokonaisratkaisuja kasvaa voimakkaasti. Johtavana IT-palvelutalona halusimme vahvistaa tarjontaamme tällä alueella ja tuoda asiakkaillemme entistä monipuolisempaa osaamista. DemiDoon arvostus nimekkäiden asiakkaiden ja teknologiakumppanien keskuudessa teki meihin vaikutuksen”, kertoo Atea Finlandin toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

DemiDoon koko henkilöstö siirtyy Atean palvelukseen. Molempien yritysten asiakkaina on suuria ja keskisuuria yrityksiä sekä julkisia organisaatioita. Yhdistymisen suurimmat hyödyt ovat laajemmassa palveluvalikoimassa molempien yritysten asiakkaille.

”Atean halu vahvistaa tarjoomaansa tietoturvaosaamisellamme antaa yhdistymiselle innostavan pohjan - olemme oikeassa ympäristössä. Yhdessä pystymme tehokkaammin hyödyntämään kasvavien tietoturvamarkkinoiden mahdollisuudet ja palvelemaan asiakkaita entistä paremmin”, sanoo DemiDoon toimitusjohtaja Vesa Hirvonen.

DemiDoon palveluissa hyödynnetään johtavien toimijoiden kuten Microsoftin, Symantecin, PaloAlto Networksin ja Pointsharpin teknologioita. DemiDoon palveluksessa on kahdeksan työntekijää, ja sen liikevaihto on noin 1 miljoona euroa vuonna 2011. Yrityksellä on toimipisteet Jyväskylässä ja Helsingissä.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134, juha.sihvonen@atea.fi

Vesa Hirvonen, toimitusjohtaja, DemiDoo Oy, puh. 040-5029778, vesa.hirvonen@demidoo.com

Sarita Laras, viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040, sarita.laras@atea.fi

Atea on johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 400 työntekijää ja 79 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltian maissa.

DemiDoo

DemiDoo on suomalainen tietoturvan asiantuntija- ja palveluyritys, joka palvelee yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita johtavien teknologiatoimittajien tietoturvaratkaisuilla. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 on noin 1 miljoona euroa.

www.demidoo.com