Atea voitti Helsingin kaupungin kilpailutuksen it-laitteiden ja palveluiden toimituksista

Atea on solminut puitesopimuksen it-laitteiden sekä näihin liittyvien palveluiden toimittamisesta Helsingin kaupungille. Puitesopimukseen valittiin Atean lisäksi kaksi muuta toimittajaa. Sopimukseen kuuluvat laitteet sisältävät muun muassa työasemia ja oheislaitteita. Kaksivuotinen sopimus astui voimaan 18.12.2014 ja se sisältää option kahdelle lisävuodelle. Atea voitti sopimuksen julkisen kilpailutuksen kautta, ja sen arvioitu kokonaisarvo on noin 50 miljoonaa euroa.

– Helsingin kaupungin päätös valita Atea it-laitekumppaniksi kertoo kyvystämme toteuttaa ict-palveluita tehokkaasti ja luotettavasti julkisen sektorin toimijoille. Helsingin kaupunki on tärkeä asiakas Atealle ja odotamme innolla yhteistyötä, sanoo Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

Atealla on pitkä kokemus julkiselta sektorilta

Helsingin kaupunki on Suomen suurin työnantaja, ja Atea on tehnyt kaupungin kanssa yhteistyötä jo toista vuosikymmentä. Atean vahvuutena ovat vahvan julkisen sektorin osaamisen lisäksi erinomainen logistiikkaosaaminen.

–  Atea toimitti meille laitteita sekä palveluita myös edellisellä sopimuskaudella ja tuntee näin tarpeemme, toimintamme sekä koko virastokentän hyvin. Helsingin kaupungilla on yhteensä noin 50 yksikköä, jotka ovat virastoja, liikelaitoksia sekä tytäryhteisöjä. It-ympäristössämme on 23 000 työasemaa ja tämän lisäksi vielä muun muassa mobiilikäyttäjiä, sanoo Helsingin kaupungin hankintakeskuksen palvelupäällikkö Lasse Huusko.

Timo Sarajärvi, Key Account Manager, Atea Finland Oy, puh. 040 557 4853

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6100 työntekijää 83 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atelaisia on noin 350. www.atea.fi