ICT-ratkaisumyynti kasvaa, koska parempaan työympäristöön halutaan investoida

LEHDISTÖTIEDOTE 14.7.2011 – IT-palveluyhtiö Atea jatkaa positiivista kehitystään. Yhtiö on kasvanut suunnitelmansa mukaista vauhtia sekä orgaanisesti että yritysostoilla. ICT-kokonaisratkaisujen myynti kasvaa nopeimmin.

Suomessa liikevaihtoa kertyi huhti-kesäkuussa 57,9 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) oli 1,7 miljoonaa euroa. Pohjoismaissa ja Baltian maissa toimivan Atea-konsernin liikevaihto kasvoi 22,4 % yltäen yhteensä 632,4 miljoonaan euroon. Konsernin operatiivinen tulos (EBITDA) oli 23,6 miljoonaa euroa.

Suomessa orgaaninen kasvu sijoittuu ratkaisuliiketoimintaan eli korkeamman lisäarvon työhön. Heinäkuussa tehty tietoturvayhtiö Demidoon hankinta vahvistaa palvelutarjontaamme entisestään. Suomen liikevaihdon kasvua hidasti valtionhallinnon hankkeiden ajoitus viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna”, sanoo Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

Atea jatkaa yritysostoja, tähtäin työympäristön parantamisessa

Atean suunnitelmissa on tehdä lisää hankintoja. ”Yritysostot kuuluvat strategiaamme. Seuraamme koko ajan huolellisesti uusia mahdollisuuksia, joilla voimme vahvistaa asemaamme ICT-ratkaisujen huippuosaajana Suomessa”, Juha Sihvonen kertoo.

”Ratkaisumyynnin kasvu kertoo, että asiakkaamme haluavat investoida käyttäjän tuottavuuteen ja hyvään työympäristöön. Se on tänä päivänä korkealla ylimmän johdon ICT-agendalla. Haluamme olla tässä kehityksessä mukana – mahdollistamassa parempaa tuottavuutta, viihtyvyyttä ja johtamista”, Juha Sihvonen jatkaa.

Palvelumyynti kasvoi kolmanneksella koko konsernissa

Atea-konsernin markkinaosuus kasvoi Pohjoismaissa, koska kasvu oli selvästi markkinoiden kasvua nopeampaa. Erityisesti palveluliiketoiminta edistyi merkittävästi, se ylsi huhti-kesäkuussa jo 135,8 miljoonaan euroon eli lisäystä viime vuoteen oli 33,5 %.

”Olemme tyytyväisiä liikevaihdon kasvuun ja kannattavuuden paranemiseen. Ne mahdollistavat jatkossakin orgaanista kasvua ja yritysostoja”, sanoo Atean konsernijohtaja Claus Hougesen.

Neljännesvuosikatsaus ja materiaalit englanniksi osoitteessa www.atea.com/reports

Lehdistötilaisuus webcastina osoitteessa www.atea.com/webcast

Pörssitiedote englanniksi osoitteessa www.atea.com/ose

Lisätietoja, Suomi:

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Lisätietoja, konserni:

Claus Hougesen, CEO Atea ASA, puh. +45 3078 1200

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian maiden johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio, johon kuuluu noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 400 työntekijää ja 80 toimipistettä.