Joka kolmas huoltaa autonsa renkaiden vaihdon yhteydessä – vielä noin puolet talvirenkaista vaihtamatta

Joka kolmas huoltaa autonsa renkaiden vaihdon yhteydessä, kertoo Atoy Autohuollon loka-marraskuun huoltotilasto. Leuto alkutalvi näkyy Atoy Autohuollon rengashotelleissa, joissa noin puolet talvirenkaista odottaa vielä vaihtoa. Yleisimpiä talvihuoltoja ovat raitisilmasuodattimen, polttoainesuodattimen ja akun vaihto.

Atoy Autohuollon rengashotellien tilastoista selviää yllättävä luku. Vielä marraskuun toisella viikolla noin puolet talvirenkaista on vaihtamatta; Atoy Autohuollon toimipisteissä Helsingin Viikissä 45 prosenttia, Oulun Alppilassa 42 prosenttia, Espoon Kivenlahdessa 69 prosenttia ja Vantaan Varistossa 49 prosenttia.

”Lumen yllättäessä korjaamoissa voi olla edessä ryntäys ja ruuhkaa. Myös auto kannattaa huoltaa talven varalle talvirenkaiden vaihdon yhteydessä hyvissä ajoin ennen kelien kylmenemistä”, sanoo Janne Koski , Atoy Autohuollon johtaja.

Joka kolmas loka-marraskuussa Atoy Autohuollossa talvirenkaansa vaihtaneista asiakkaista huolsi samalla myös autonsa. Atoyn mukaan yleisimmät talvihuollon kohteet ovat raitisilmasuodatin, polttoainesuodatin ja akku.

”Huuruuntumista ikkunoihin aiheuttava kostunut raitisilmasuodatin on käytännön ajomukavuuteen ja turvallisuuteen vaikuttava tekijä. Se on kätevä hoitaa kuntoon samalla, kun vaihtaa renkaat”, Koski jatkaa.

Atoy Autohuolto on vuonna 2010 perustettu uuden sukupolven korjaamoketju. 85-vuotiaan suomalaisen perheyrityksen Atoyn oma huoltokorjaamoketju sai alkunsa 2010, kun korjaamo- ja varaosalaitteita maahantuovalle Atoylle syntyi tarve testata omia laitteitaan ja kokeilla täysin uudenlaiseen asiakaspalveluun perustuvaa korjaamokonseptia.

”Atoy Autohuolto on luotu asiakkaan tarpeille. Tarjoamme sijaisauton veloituksetta sekä kattavan huoltojen etukäteishinnoittelun. Olemme avanneet viidessä vuodessa 11 uutta huoltamoa ja tavoitteena on avata vuoden sisällä useita huoltamoita lisää pääkaupunkiseudulle”, sanoo Atoy Groupin toimitusjohtaja ja vastuullinen yrittäjä Jyrki Mäki .

Lisätiedot: Janne Mäki, markkinointivastaava, Atoy Autohuolto, p. 050 3512215

Avainsanat:

Yrityksestä

Atoy Group on Pohjoismaiden neljänneksi suurin autoalan varaosatukkukauppaa ja korjaamoliiketoimintaa harjoittava autoalan palveluyritys. Suomalainen perheyritys pitää asiakkaidensa, autoalan ammattilaisten ja autonomistajien pyörät pyörimässä yli 85-vuoden ammattitaidolla. Atoyn tavoitteena on tulla vuoteen 2020 mennessä Pohjois-Euroopan johtavaksi autoalan palveluita tarjoavaksi yritykseksi. Yhtiö työllistää yli 500 henkilöä Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Virossa. Vuonna 2014 Atoy Groupin liikevaihto oli yli 100 miljoonaa euroa. Atoy on osakas suurten eurooppalaisten autoalan tukkureiden yhteenliittymä Temot Internationalissa, joka muodostuu 44 johtavasta varaosatukkurista 47 maassa ja neljässä eri maanosassa.

Pikafaktat

Tweettaa
Vielä marraskuun toisella viikolla noin puolet talvirenkaista on vaihtamatta.

Lainaukset

Lumen yllättäessä korjaamoissa voi olla edessä ryntäys ja ruuhkaa. Myös auto kannattaa huoltaa talven varalle talvirenkaiden vaihdon yhteydessä hyvissä ajoin ennen kelien kylmenemistä.
Janne Koski, Atoy Autohuollon johtaja
Huuruuntumista ikkunoihin aiheuttava kostunut raitisilmasuodatin on käytännön ajomukavuuteen ja turvallisuuteen vaikuttava tekijä. Se on kätevä hoitaa kuntoon samalla, kun vaihtaa renkaat.
Janne Koski, Atoy Autohuollon johtaja
Jyrki Mäki, Atoy Groupin toimitusjohtaja ja vastuullinen yrittäjä