Attendo palvelutuottajaksi Savottatien hoivakotiin

Oulun Kaakkurin suuralueelle rakenteilla oleva uusi ikäihmisten hoivakoti etenee aikataulussa. Ympärivuorokautista palveluasumista tarjoava hoivakoti valmistuu lokakuussa 2015. Yhteen tasoon rakennettavasta hoivakodista tulee koti 45 ikäihmisille.

Ikäihmisten erityistarpeet huomioiva hoivakoti sijaitsee viihtyisällä pientaloalueella Metsokankaan kaupunginosassa Savottatiellä. KOY Oulun Savottatien Palvelutalo ja Attendo Oy ovat solmineet tiloista pitkäaikaisen vuokrasopimuksen. Attendo tuottaa kohteen ikäihmisten hoivapalvelut.

- Halusimme luotettavan toimijan kiinteistöön, sillä olemme satsanneet asuintiloihin paljon.  Asuintilat on suunniteltu viihtyisiksi ja energiaystävällisiksi. Olemme erittäin tyytyväisiä, että Attendo ottaa vastuulleen hoivapalvelujen toteuttamisen, sanoo hallituksen jäsen Jouni Jääskeläinen kiinteistöyhtiöstä.

- Olemme iloisia yhteistyön mukanaan tuomista mahdollisuuksista.  Kiinnitämme erityistä huomiota hoivassa laatuun. Toimintaamme ohjaa sisäinen laatujärjestelmä, joka on käytössä 110 hoiva- ja palvelukodissamme ympäri Suomen. Panostamme erityisesti yhteisöllisyyteen ja virkistyshetkiin, sanoo aluejohtaja Christina Varsamäki Attendosta.

Attendolla on voimassaoleva puitesopimus Oulun kaupungin kanssa ikäihmisten palveluasumisen ja tehostetun palveluasumisen osalta. Attendon Savottatien hoivakotiin voi hakeutua myös Oulun kaupungin palvelusetelillä. Attendolla on entuudestaan Oulussa useita muita palvelukoteja.

Christina Varsamäki
aluejohtaja, Attendo