Keskeinen työvaihe Hämeenkyrön uudessa hoivakodissa

Attendo Kyröskoskeksi nimetty Hämeenkyröön rakentuva uusi ikäihmisten hoivakoti on edennyt ensimmäisen kerroksen elementtiasennukseen. Rakennuksen runko saadaan pääosin valmiiksi tämän vuoden aikana. Asukkaat pääsevät muuttamaan ensi kesänä.

Uusi talo tarjoaa 60 hoivakotipaikkaa tehostettua palveluasumista tarvitseville ikäihmisille.  Hoivakoti nousee Pohjantähdentielle omakotialueen kupeeseen.

- Attendo lupasi viime vuonna tehostetun palveluasumisen kilpailutuksessa uutta kapasiteettia kuntaan ja on nyt konkreettisesti lunastamassa lupauksia, iloitsee sosiaalijohtaja Taina Niiranen Hämeenkyröstä.

- Hämeenkyrö ostaa tällä hetkellä yksityisiltä palveluntuottajilta noin 50 paikkaa. Monet ikäihmisistä ja heidän omaisistaan toivovat, että paikka löytyisi oman kunnan alueelta, jolloin vierailumatka on lyhyt.  Meillä on seitsemän hoivakotia Pirkanmaalla, joten alue on entuudestaan hyvin tuttu, sanoo aluejohtaja Sari Huhtinen Attendosta.

Hämeenkyrön ARA-rahoitteisen hoivakodin rakennuttaa KOy Artun Hoiva-asunnot. Rakennuttajakonsultintehtävistä vastaa Suomen Aluerakennuttaja Oy ja kokonaisurakoitsijana toimii Peab Oy. Attendo toimii hoivakodissa palveluntuottajana ja työllistää 30 - 40 uutta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista, kun hoivakodin arki pyörähtää käyntiin.

Sari Huhtinen
aluejohtaja, hoivapalvelut, Attendo