Audi A1:n valmistus alkoi Martorellin tehtaalla

• Audi A1 on jo toinen premium-malli Audi Q3:sen jälkeen, jota valmistetaan Espanjassa
  • Uusi Audi A1 parantaa synergioita ja tehokkuutta yhdessä muiden konsernin mallien kanssa

Audi A1:n valmistus on alkanut Martorellissa. Uutta urheilullista kompaktin kokoluokan mallia valmistetaan yksinomaan Martorellin tehtaalla, ja sitä viedään sieltä ympäri maailmaa. Tehtaan vientivolyymi on näin kasvatettu jo yli 80 prosenttiin.

Audi A1:n tuotannon siirto Martorelliin on jatkoa Audi Q3:sen tuotannolle. Audi Q3:sen tuotanto Martorellissa alkoi vuoden 2011 puolessa välissä. Sen jälkeen Martorellissa valmistettiin yli 800 000 Audi Q3:sta, mikä ylitti alkuperäiset odotukset. Edellisen sukupolven Audi A1 valmistettiin Brysselissä, kun taas uusi Audi Q3 valmistetaan nyt Unkarissa Györin tehtaalla.

”Audi A1:n siirto tänne Martorelliin on tunnustus erinomaisesta työstä, jota Martorellin tiimi on tehnyt Audi Q3:sen valmistuksessa viimeisinä vuosina. Uusi Audi A1 valmistetaan korkeimpien standardien mukaan, vahvistaen samalla Audin sitoutumisen Martorellin tehtaaseen strategisena valmistuspaikkana ja osana Volkswagen-konsernin globaalia tuotantoverkostoa, kertoo SEATin tuotannosta ja logistiikasta vastaava johtaja Christian Vollmer.

”Viime vuosina Martorellin tehdas ammattitaitoisine työntekijöineen on valmistanut Audi Q3:sta ja tehnyt tästä mallista suuren menestyksen. Tehdas on saanut paljon kokemusta Audin erittäin laatuorientoituneesta tuotantojärjestelmästä. Tämän vuoksi Martorell on ihanteellinen paikka uuden Audi A1:n valmistukseen – mallin, joka on yksi strategisista tukipilareistamme tässä segmentissä”, sanoo Audi AG:n tuotannosta ja logistiikasta vastaava johtaja Peter Kössler.

Uutta Audi A1:tä valmistetaan kahdessa vuorossa uudistetulla MQB A0 -alustarakenteelle suunnitellulla linjalla. Audi A1:n valmistus Martorellissa myötävaikuttaa tehtaan korkean tuotantoasteen säilyttämiseen.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924