Audi A4 Avant g-tron IL Vuoden Auto Suomessa 2018 Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittaja

Audi A4 Avant g-tron valittiin IL Vuoden Auto Suomessa 2018 Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittajaksi.

Palkinnot jaettiin 18.1.2018 Finlandia-talolla pidetyssä Autoilun tulevaisuus -tapahtumassa. Äänestyksessä oli mukana kaiken kaikkiaan 39 automallia. IL Vuoden Auto Suomessa -kilpailu järjestettiin jo viidettä kertaa.

IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun palkinnot jaettiin kuudessa autokategoriassa: pienet autot, keskikokoiset autot, isot autot, pienet ja keskikokoiset katumaasturit/crossoverit, isot katumaasturit ja urheiluautot. Lisäksi tilaisuudessa palkittiin Iltalehden Gasum -lukijakilpailun äänestyksen voittaja-auto ja Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittaja. IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun tuomariston muodosti kaikkiaan 17 eri medioissa työskentelevää alan ammattitoimittajaa.

Audi A4 Avant g-tron

Taloudellinen, ympäristöystävällinen ja turvallinen – uusi Audi A4 Avant g-tron tarjoaa monikäyttöisyyttä jokapäiväiseen ajoon. Audi A4 Avant g-tron toimii joko maa-/biokaasulla tai bensiinillä. Audi A4 Avant g-tronin toimintamatka on jopa 950 kilometriä (NEDC). Maa-/biokaasulla voidaan ajaa jopa 500 kilometriä ja bensiinillä noin 450 kilometriä. Bi-fuel 2,0 TFSI -moottori tuottaa 125 kW (170 hv) tehoa ja 270 Nm vääntöä. Uusi Audi A4 Avant g-tron S tronic -automaattivaihteistolla kuluttaa maa-/biokaasua vain 3,8 kg/100 km (NEDC). CO-päästöt ovat 102 g/km. Ajomukavuus ei rajoitu pelkästään toimintamatkaan ja monikäyttöisyyteen. Audi A4 Avant g-tron S tronic kiihtyy 0–100 km/h vain 8,4 sekunnissa, ja saavuttaa huippunopeuden 223 km/h.

Korkealujuuksisten polymeeristen hiili- ja lasikuidulla vahvistettujen kaasusäiliöiden kapasiteetti on 19 kg ja nämä neljä kaasusäiliötä sijaitsevat auton takaosassa. Bensiinitankin koko on puolestaan 25 litraa. Audin innovatiivisen kevytrakenneteknologian periaate näkyy myös maa-/biokaasusäiliöissä. Säiliöt painavat 56 prosenttia vähemmän kuin vastaavat teräksiset säiliöt.