Audi A4 Avant g-tron IL Vuoden Auto Suomessa 2018 Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittaja

Audi A4 Avant g-tron valittiin IL Vuoden Auto Suomessa 2018 Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittajaksi.

Palkinnot jaettiin 18.1.2018 Finlandia-talolla pidetyssä Autoilun tulevaisuus -tapahtumassa. Äänestyksessä oli mukana kaiken kaikkiaan 39 automallia. IL Vuoden Auto Suomessa -kilpailu järjestettiin jo viidettä kertaa.

IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun palkinnot jaettiin kuudessa autokategoriassa: pienet autot, keskikokoiset autot, isot autot, pienet ja keskikokoiset katumaasturit/crossoverit, isot katumaasturit ja urheiluautot. Lisäksi tilaisuudessa palkittiin Iltalehden Gasum -lukijakilpailun äänestyksen voittaja-auto ja Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittaja. IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun tuomariston muodosti kaikkiaan 17 eri medioissa työskentelevää alan ammattitoimittajaa.

Audi A4 Avant g-tron

Taloudellinen, ympäristöystävällinen ja turvallinen – uusi Audi A4 Avant g-tron tarjoaa monikäyttöisyyttä jokapäiväiseen ajoon. Audi A4 Avant g-tron toimii joko maa-/biokaasulla tai bensiinillä. Audi A4 Avant g-tronin toimintamatka on jopa 950 kilometriä (NEDC). Maa-/biokaasulla voidaan ajaa jopa 500 kilometriä ja bensiinillä noin 450 kilometriä. Bi-fuel 2,0 TFSI -moottori tuottaa 125 kW (170 hv) tehoa ja 270 Nm vääntöä. Uusi Audi A4 Avant g-tron S tronic -automaattivaihteistolla kuluttaa maa-/biokaasua vain 3,8 kg/100 km (NEDC). CO-päästöt ovat 102 g/km. Ajomukavuus ei rajoitu pelkästään toimintamatkaan ja monikäyttöisyyteen. Audi A4 Avant g-tron S tronic kiihtyy 0–100 km/h vain 8,4 sekunnissa, ja saavuttaa huippunopeuden 223 km/h.

Korkealujuuksisten polymeeristen hiili- ja lasikuidulla vahvistettujen kaasusäiliöiden kapasiteetti on 19 kg ja nämä neljä kaasusäiliötä sijaitsevat auton takaosassa. Bensiinitankin koko on puolestaan 25 litraa. Audin innovatiivisen kevytrakenneteknologian periaate näkyy myös maa-/biokaasusäiliöissä. Säiliöt painavat 56 prosenttia vähemmän kuin vastaavat teräksiset säiliöt.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.