Audi A8 on ”World Luxury Car 2018”

• Audin lippulaiva saavutti arvostetun palkinnon
  • Yhdeksäs voitto Audille World Cars Awards -kilpailussa
  • Audin tuotekehityksestä vastaava johtaja Peter Mertens: “Audi A8 on innovaatioiden ajuri koko meidän teollisuudellemme”

Audi A8 on ”World Luxury Car 2018 – Maailman luksusauto 2018”. Voitto vahvistaa Audin lippulaivan statusta “Teknistä etumatkaa” -sloganin ilmentymänä. Palkinto luovutettiin New Yorkin autonäyttelyssä maaliskuun lopussa.

Audi A8 vakuutti 82 tuomariston jäsentä 24 eri maasta, ei pelkästään tunteisiin vetoavalla ulkonäöllään, matkustusmukavuudellaan ja turvallisuudellaan, vaan myös ympäristönäkökulmilla kuten myös ajo-ominaisuuksillaan, merkityksellään automarkkinoille ja hinta-suorituskyky-suhteellaan. Audi A8 voitti finaalikierroksen kaksi muuta kilpailijaa. Tämä merkitsee kaiken kaikkiaan Audin yhdeksättä voittoa World Car Awards -kilpailussa.

”Tämä palkinto on erityinen kunnianosoitus meille ja lippulaivallemme. Uusi Audi A8 on innovaatioiden ajuri koko autoteollisuudelle. Se asettaa uudet standardit autoteollisuuden insinööritaidolle innovatiivisilla kosketusnäytöillään, yhtenäisellä laajalla sähköjärjestelmällään ja teknisillä ominaisuuksillaan, jotka on kehitetty autonomista ajamista varten”, kertoi Peter Mertens, Audin tuotekehityksestä vastaava johtaja.

Audi A8 valmistetaan Neckarsulmin tehtaalla Saksassa ja se on ollut myynnissä marraskuusta 2017 lähtien. Audi A8:n kohokohtia ovat myös hienostuneet materiaalit ja käsityötaidon tasoinen laatu, HD Matrix led -ajovalot Audi laservaloilla varustettuna ja dynaaminen nelipyöräohjaus sekä mukavuustakaistuimet hierontatoiminnolla.

Audin voitot World Car Awads -kilpailussa:

2005              Audi A6          World Car of the Year

2007              Audi RS4       World Performance Car