Audi ennätysvauhdissa Suomessa vuonna 2014

Lehdistötiedote 2.1.2015

Audi quattro edelleen nelivetoisten markkinajohtaja

Audi rikkoi jälleen ennätyksiään vuoden 2014 rekisteröintitilastoissa. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2014 Suomessa 6 285 kappaletta, joka teki siitä 7. rekisteröidyimmän automerkin ja saksalaisten premium-merkkien ykkösen. Audin markkinaosuus oli 5,9 %, edellinen markkinaosuusennätys 5,6 % oli vuodelta 2012. Audin aiempi rekisteröintiennätys Suomessa oli 6 227 kpl vuonna 2011.

Audi vei jälleen nimiinsä myös nelivetoisten henkilöautojen tilastojohtajuuden: Audi quattro -mallistoa rekisteröitiin vuoden 2014 aikana 3 013 kappaletta (markkinaosuus 16,3 %), joka on lähes puolet Audin kokonaisrekisteröinneistä.

Suosituin Audi-malli vuonna 2014 oli Audi A3, jota rekisteröitiin 2 140 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 % ja kehityksen huikeat 37,6 % vuoteen 2013 nähden. Audi oli A3-mallistolla saksalaisten premium-mallien ykkönen.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.