Audi-huollon suomenmestarit 2018 selvillä

Audi Twin Cup on kansainvälinen Audi-jälkimarkkinoinnin maailmanmestaruuskilpailu, joka koostuu huolto- ja tekniikkasarjoista. Huoltosarja on suunnattu huollon asiakaspalvelussa työskenteleville ja tekniikkasarja tekniselle henkilöstölle. Jokainen valtuutettu Audi-huolto voi ilmoittaa joukkueen kumpaankin sarjaan.

Suomen finaali käytiin tammikuussa Vantaalla ja Suomen parhaat joukkueet julkaistiin 11.1.2018. Tämän vuoden tekniikkasarjan kilpailutehtävät käsittelivät sähköistä vianhakua, auton alustaa sekä haastavaa asiakaspalvelutilannetta. Huoltosarjassa puolestaan ratkaistiin Audin alkuperäisiin lisävarusteisiin, auton liitettävyyteen ja uuteen Audi A8:aan liittyviä tehtäviä. Käytännön tehtävien lisäksi joukkueet joutuivat ratkaisemaan suuren määrän teoriakysymyksiä.

Tekniikkasarjassa voiton saavutti jo toista kertaa peräkkäin Traktoauto Oy Salosta joukkueella Matti Majanoja, Toni Lintula ja Jani Rantalampi. Huoltosarjassa myös hallitseva Suomen mestari Audi Center Helsinki uusi mestaruutensa joukkueellaan Jaani Kaukonen, Mikko Aaltonen ja Juha Ylisipola. Voittajajoukkueet lähtevät kansainväliseen loppukilpailuun tavoittelemaan Audi-huollon maailmanmestaruutta kesällä 2018.

Viime vuonna Suomen Audi Center Helsingin joukkue, Jaani Kaukonen, Mikko Aaltonen ja Juha Ylisipola, voittivat maailmanmestaruuden asiakaspalveluun keskittyvässä huoltosarjassa. Audi-ammattilaisten maailmanmestaruuskilpailut järjestettiin vuonna 2017 jo kolmattatoista kertaa ja kilpailuun osallistui 65 joukkuetta 33:sta eri maasta.