Audi investoi uusiin teknologioihin ja laajempaan mallistoon

Audi piti 10.3.2015 Ingolstadtissa lehdistötilaisuuden, jossa julkistettiin vuoden 2014 tunnusluvut ja näkymät vuodelle 2015. Audi teki vuonna 2014 uuden ennätyksensä toimittamalla maailmanlaajuisesti yli 1 740 000 autoa 50 maahan, kasvua vuoteen 2013 oli 10,5 %. Audi myös kasvatti liikevaihtoaan ensimmäistä kertaa yli 53 miljardiin euroon.

Lehdistötiedote 10.3.2015

Vuoteen 2020 mennessä Audi aikoo kasvattaa mallivalikoimaansa nykyisestä 52 mallista 60 malliin. Uusiin tuotteisiin ja innovatiivisiin teknologioihin investoidaan yli 24 miljardia euroa vuoteen 2019 mennessä. Jo vuoden 2014 aikana Audi investoi kehitystyöhön lähes 25 % edellisvuotta enemmän, yli 4,5 miljardia euroa. Myös maailmanlaajuiseen tuotantoverkoston laajentamiseen panostetaan – Audi aikoo mm. rekrytoida yli 6 000 uutta työntekijää vuoden 2015 aikana sekä laajentaa globaaleja tuotantorakenteitaan. Tämän vuoden tavoitteena on toimittaa jälleen edellisvuotta enemmän autoja.

Audin pääjohtajan Rupert Stadlerin mukaan vuosi 2015 on käynnistynyt positiivisissa merkeissä. Audin vuotta vauhdittavat mm. uuden Audi Q7:n ja uuden Audi R8:n lanseeraukset.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.