Audi jo 13. kertaa peräkkäin saksalaisten premium-autojen ykkönen Suomessa

Audi oli vuonna 2016 jälleen saksalaisten premium-autojen eniten rekisteröity henkilöautomerkki Suomessa. Tämä oli jo kolmastoista kerta peräkkäin. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2016 Suomessa 6076 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 5,2 %. Vuosi 2016 oli Audille vahva kasvun vuosi ja uusia Audeja rekisteröitiinkin 688 kappaletta viime vuotta enemmän.

Myös joulukuun rekisteröinneissä Audi oli saksalaisen premium-ryhmän ykkönen Suomessa 566 autolla, mikä vastaa 7,0 % markkinaosuutta.

Suosituin Audi-malli vuonna 2016 oli täysin uusi Audi A4, jota rekisteröitiin 2279 kappaletta. Vahvan suorituksen omassa kilparyhmässään teki myös Audin iso SUV-malli Audi Q7, jota rekisteröitiin peräti 256 kpl. Audi Q7 e-tron on kilparyhmässään ainoa diesel-hybridi-tuote.

Audi myös nelivetojen ykkönen Suomessa

Audin quattro-mallisto vei jälleen nimiinsä myös nelivetoisten henkilöautojen tilastojohtajuuden. Audi quattro-nelivetomallistoa rekisteröitiin vuoden 2016 aikana 3214 kappaletta, joka on yli puolet Audin kokonaisrekisteröinneistä.

Audi aloittaa vuoden 2017 vauhdilla. Audin osaston johtaja Aki Juhakorpi kertoo: "Loppuvuodesta 2016 lanseerattu Audi Q2 on ylittänyt odotuksemme ja kiinnostus on ollut todella suurta. Alkuvuodesta 2017 markkinoille saapuvat täysin uudet Q5 sekä A5 Sportback ja Coupé. Nämä mallistot ovat herättäneet hyvin laajaa mielenkiintoa ja tulevat olemaan ensi vuonna Audin tärkeimmät markkinoille saapuvat uutuudet."

Rekisteröintitietojen lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, tietojen tekninen toimitus Bisnode Marketing Oy.